Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jisses, vilken snackis det här blev då.
Precis så, det är faktiskt inte nödvändigt att veta allt. Vill man veta mer får man väl fråga, tänker jag.Fast är det nödvändigt? Jag har inte läst den andra tråden, har inte läst något om Vallmos situation utöver det som står här, jag hade ändå inte behov av att dra egna slutsatser och läsa in mer i texten än vad som skrevs i denna tråd.
Det stämmer, jag föredrar att själv beskriva min relation. Eller att låta bli.Kanske kan man sammanfatta det så här, oavsett om man läst andra trådar eller inte bör man vara försiktig med att beskriva andras relationer och göra subjektiva bedömningar kring deras ansvarstagande, baserat på typ ingenting alls. Inte någonstans i tråden har jag sett Vallmo önska åsikter om sig själv och relationen.
Jag uppskattar din inställning och ditt svar beskriver ganska väl hur jag känner inför min situation.Vi kan konstatera att @Vallmo är medveten om sin situation och jobbar på att ta sig ur den.
Det är en lite väl komplicerad och personlig tråd för att jag ska ge detaljer, det skulle inte kännas rätt.
Du har helt rätt. Folk som lämnar ut sig om svåra och personliga saker ska inte behöva se tråden fara omkring på olika delar av forumet.
Tack!Kan vi sätta stopp nu för det här sidospåret? Även om Buke tillåter en hel del ivägsvajande till skillnad från många andra forum så tycker jag det finns gränser.
Mandalaki formulerade det väldigt väl:
Återgå gärna till att diskutera er syn på otrohet.
LenaH, moderator
Varför lämnar du inte din man?
Han kanske också skulle må bättre ihop med någon annan
Ok. Blandade ihop begreppen lite. Men du har naturligtvis rätt där.Öppna förhållanden brukar generellt innebära exklusiv kärlek mellan två parter och strikt sexuella kontakter utöver det.
Jag ber om ursäkt för mitt klavertramp, det var inte min avsikt att genera eller lämna ut någon.Jisses, vilken snackis det här blev då.
Det var @Hyacinth tråd, men jag har skrivit mycket i den, ja.
Jag tycker det räcker med det svar jag gav @Lampan för att hen ska få en uppfattning om min situation. Om @Lampan inte gillar mitt svar eller tycker det är otillräckligt så är det ok för mig.
Jag har inget intresse av att bevisa något alls i just den här tråden angående min relation.
Är hen väldigt intresserad så får hen för min del gärna gå in i den tråden och läsa.
Det är också ok.
@Lampan får naturligtvis fortsätta att skriva frågor till mig också och så svarar jag efter bästa förmåga.
Jag tycker inte mina inlägg i andra trådar ska spela någon roll för den aktuella tråden heller.
Och om det gör det, enligt mig själv, så kan jag tagga den själv (om jag nu lär mig hur man gör).![]()
När det gäller just den tråden som det länkades till så skrev jag rätt mycket som var personligt och det får gärna stanna där också.
Jag fattar att alla kan läsa allt, det ingår när man skriver på ett forum.
Men för min egen del föredrar jag om det stannar i den tråd det gäller såvida det inte är ett mycket starkt anledningen eller nära koppling till att länka.
Och @vallhund det gör inget att du länkade.Jag tog inte illa upp, men jag kan se att det blir lite konstigt eftersom det inte var "min" tråd.
Den tråden var (är) ju rätt lång och innehåller ju så mycket, mycket mer än det jag skrev. Lite mastigt att gå igenom kanske.
Självklart behöver du inte läsa den tråden eller hålla reda på allt som skrivs om allt och alla på forumet.Jo, men jag visste inte om att tråden fanns öht
Förväntas det att en ska läsa och memorera alt som skivs på forumet innan en svarar i en tråd?
Det bli ohållbart om en svara på ett inlägg och bemöts med.
-. Herreguuuuud läs vad som skrivits för tre månader sen i en tråd med 2000 inlägg!!!
Det är lugnt, @vallhund . Ingen skada skedd!Jag ber om ursäkt för mitt klavertramp, det var inte min avsikt att genera eller lämna ut någon.
Ja, vad fan, jag tänker lite så också.Om jag lämnade min nuvarande relation vilket för tillfället inte är aktuellt alls, men då skulle jag också vilja leva tillsammans med en annan kvinna, helt klart. Jag har aldrig definierat mig som bisexuell egentligen men är bara så pissless på män.
Jag har också haft tanken på kollektiv. Finns det ens nuförtiden?@Hyacinth åh jag skulle lätt kunna tänka mig att bo så. Jag blir seriöst deprimerad om jag inte får umgås tillräckligt med människor (känner mig superlåg nu bara för att jag varit hemma två dagar från jobbet = håller på att bli tokig) och jag har aldrig varit så nöjd med ett boende som när jag hade två vänner boendes bokstavligt talat en meter från mig. Vi kunde ha dörrarna öppna om vi ville och prata från våra olika lägenheter. Men så kunde man liksom stänga dörren och vara helt i fred också om man ville det. Lycka liksom.
Så ja. Om Hosey nån gång fattar vilken trist typ egentligen är och dumpar så mig kommer jag definitivt flytta in i kollektiv*.
* har dock en idé om att folk som faktiskt bor i kollektiv är typen av människor jag inte skulle gilla? får klura vidare!
Jag tror jag såg något program på tv någonting om två ensamstående kvinnor som köpt ett hus ihop.Jag och en vän diskuterade en gång lösningen "frånskilda kvinnor som lever tillsammans under småbarnsåren". Vi gillade tanken.
Jag skulle lätt kunna bo med en kvinnlig vän, så länge vi har privata ytor. Så vill jag i och för sig ha det nu med![]()
Det finnsJag har också haft tanken på kollektiv. Finns det ens nuförtiden?
Jag gillar idén med att ha sällskap och göra saker tillsammans och att kunna dra sig tillbaka när man vill vara för sig själv.
Jag behöver massa eget space och tycker om att vara själv, så jag tror att det för min del skulle vara väldigt viktigt att det respekteras.
Åh, vad festligt! Läste ditt inlägg och blev supernostalgisk efter ett boende som jag hade 20 år tillbaka i tiden, och var tvungen att söka på adressen och se om det fanns kvar. Och just nu ligger en 4a ute i ett av husen! Det var säkert ett tiotal stora villor som var indelade i olika sorters kollektiv, det jag bodde i var liknande det som finns på annons. Dvs en egen lägenhet och sen fanns några gemensamhetsuttrymmen. Har ALDRIG trivts så bra som jag gjorde där, men var ung och dum och flyttade ihop med en karl som inte kunde tänka sig att byta boende...Jag har också haft tanken på kollektiv. Finns det ens nuförtiden?
Jag gillar idén med att ha sällskap och göra saker tillsammans och att kunna dra sig tillbaka när man vill vara för sig själv.
Jag behöver massa eget space och tycker om att vara själv, så jag tror att det för min del skulle vara väldigt viktigt att det respekteras.
Jag funderar på att flytta ihop med min bästa kompis. Alltså fatta vad snabbt allt går när vi är ihop. Man skulle kunna tro att vi bott ihop hela livet. Minst. Helt orderlöst bara plockar vi ihop vad som helst på nolltid. Tänk vad vardagarna hade flutit på bra...Ja, vad fan, jag tänker lite så också.
Jag är inte heller bisexuell, men å andra sidan hur kan man veta det om man inte testat.
Det kanske funkar.? Vad är det som säger egentligen att det inte skulle funka? Bara för att normen är hetero.
Jag är också spyless på män. Märks inte ett dugg, eller hur.
Få har levt upp till förväntningarna och jag har inte särskilt höga krav, faktiskt.
Ett alternativ är också att bara träffa någon før bara sex.
Men släppa in dom över tröskeln. Nej! Rätt var det är sitter han där med fötterna på bordet och undrar när maten är klar.Nej, tack!
![]()