Vad är er syn på otrohet?

När det gäller std så finns det lagstiftning kring hur det hanteras.
Fast nä. Man kan inte alls bara gå på vad lagstiftningen säger.

@Hyacinth för mig går det inte att jämföra lögner om att man ligger med andra med "smålögner" i vardagen. Verkligen inte. Jag är inte särskilt rabiat när det gäller otrohet men på Buke känner jag mig ofta så i och med att det alltid kommer dessa inlägg där man jämför att ljuga om sex med andra med att ljuga om vilken tid man gick från jobbet.

Instämmer.
Förstår inte att man kan säga jag vill veta om jag risker att få könssjukdomar, annars är det inte min ensak.
Snacka om att försöka bygga upp en fasad av att allt ska vara så jävla bra och sen på nätet måla upp att man är så jäkla pk...
Fast alltså. Jag känner verkligen så. Vad min partner gör när jag inte är med påverkar inte mig.
Jag vill inte bli bortvald men att han ligger med någon annan när jag inte är där så orkar jag faktiskt inte bry mig.

Vi säger väl inte att man ska redovisa varenda jävla grej. Det handlar väl om att vara ärlig?! Frågar min partner mig hur mycket godis jah har ätit så ska jag väl svara på det?

Vet inte vad ni lever i för värld men både jag och min sambo öppnar varandras post, läser sms osv. Inte i hemlighet utan för att vi har inget att dölja för varandra. Vi pratar oxå med varandra. Vi har gemensam ekonomi därför är räkningen ifrån ok lika intressant för mig som för honom även om den kommer i hand namn.
Hade jag en partner som avkrävde mig svar på hur mycket godis jag ätit blev hen ex fortare än kvickt.
Btw så är det olagligt att öppna andras post.

Varför skulle det vara en fasad i högre grad än den du bygger i den här tråden - det moraliska helgonet som gör allt rätt och lever i det perfekta förhållandet?
Jag tycker att de här trådarna alltid blir extrema åt två olika håll:
  • Folk som hävdar att de minsann läser varandras post, varandras SMS och har GPS-tracking på varandra för de LITAR faktiskt på varandra och har inga hemligheter. Otrohet = döden.
  • Folk som jämställer att ljuga om att man varit otrogen x antal gånger med att ljuga om hur många bullar man ätit. Otrohet = bara nåt som lama monogaminormativa töntar bryr sig om.
Typ så. Jag tror inte att nån hittar på eller vill ha en bra fasad eller nånting. Jag tror båda läger rätt väl representerar den olika synen som finns i samhället på otrohet. Själv ligger jag nånstans där i mellan. Jag tycker inte att otrohet är bland det värsta man kan göra och jag tycker inte att de som är otrogna är dåliga människor. Men jag skulle bli fruktansvärt ledsen om min man var otrogen mot mig och jag tycker inte att det går att jämföra med nån pyttelögn om nån bulle.

@Hyacinth för mig går det inte att jämföra lögner om att man ligger med andra med "smålögner" i vardagen. Verkligen inte. Jag är inte särskilt rabiat när det gäller otrohet men på Buke känner jag mig ofta så i och med att det alltid kommer dessa inlägg där man jämför att ljuga om sex med andra med att ljuga om vilken tid man gick från jobbet.
Min invändning mot det där handlar mest om att man när det gäller otrohet påstår att det är lögnen det handlar om. Jag kan inte se annat än att det av inläggen är väldigt tydligt att det inte alls är lögnen som står i centrum för fördömandena, trots att den som skriver vill ha det till det, utan att det är något med just sex som gör det hela så laddat och dramatiskt.

Det är iofs begripligt. Att det är något särskilt med sex verkar vara en vanlig uppfattning, och rentav lite av själva poängen. Men det är konstigt för mig att man ändå påstår att det är lögn som är problemet här. Och det är ju få som lägger ut texten lika känslointensivt om andra lögner.

Vi säger väl inte att man ska redovisa varenda jävla grej. Det handlar väl om att vara ärlig?! Frågar min partner mig hur mycket godis jah har ätit så ska jag väl svara på det?
Jag skulle tycka att det var djävligt konstigt med en partner som försökte hålla koll på hur mycket godis man har ätit. Om någon startade en tråd om det här, skulle jag uppfatta det som en kontrollerande partner.

Vet inte vad ni lever i för värld men både jag och min sambo öppnar varandras post, läser sms osv. Inte i hemlighet utan för att vi har inget att dölja för varandra. Vi pratar oxå med varandra. Vi har gemensam ekonomi därför är räkningen ifrån ok lika intressant för mig som för honom även om den kommer i hand namn.

Min karl har läst min messenger en gång. Den utskällningen han fick var inte nådig. Jag har hemligheter för min partner, jag behöver ibland ha det, han behöver inte veta allt. Även fast jag är i en relation med honom kan det hända att privata saker som inte angår honom dyker upp. Men min telefon är till exempel inte låst. Jag litar på min partner att han inte tittar i den.

Jag litar väldigt mycket på min partner och han på mig. Vi pratar också med varandra men lik fan är vi två personer också med egna problem och liv.

• Folk som hävdar att de minsann läser varandras post, varandras SMS och har GPS-tracking på varandra för de LITAR faktiskt på varandra och har inga hemligheter. Otrohet = döden.
  • Folk som jämställer att ljuga om att man varit otrogen x antal gånger med att ljuga om hur många bullar man ätit. Otrohet = bara nåt som lama monogaminormativa töntar bryr sig om.
Typ så. Jag tror inte att nån hittar på eller vill ha en bra fasad eller nånting. Jag tror båda läger rätt väl representerar den olika synen som finns i samhället på otrohet. Själv ligger jag nånstans där i mellan. Jag tycker inte att otrohet är bland det värsta man kan göra och jag tycker inte att de som är otrogna är dåliga människor. Men jag skulle bli fruktansvärt ledsen om min man var otrogen mot mig och jag tycker inte att det går att jämföra med nån pyttelögn om nån bulle.
Fasad hade jag inte funderat över förrän det dök upp i inlägget jag svarade på, jag tyckte att det lika gärna kunde vara hon själv som byggde fasad. Överhuvudtaget kommer det alltid upp i de här diskussionerna att de som inte blodigt går igång på otrohet nog ljuger. Det är lite tröttsamt.

Men precis som du ligger jag någonstans däremellan. Jag tror att det skulle kunna hända mycket i mitt förhållande som vore värre än enstaka ligg. Med det sagt - även enstaka ligg skulle bli skitjobbigt för mig. I mitt fall beroende på dålig självkänsla, jag skulle känna mig jämförd och ha förlorat. Asjobbiga känslor.

Men det som skulle ta mig hårdast i ett förhållande vore nog om partnern sket i mig. Inte lyssnade. Kanske tröttnade på förhållandet men inte hade guts nog att lämna, utan istället började frysa ut mig så att jag skulle lämna. Det vore fasansfullt.

Fasad hade jag inte funderat över förrän det dök upp i inlägget jag svarade på, jag tyckte att det lika gärna kunde vara hon själv som byggde fasad. Överhuvudtaget kommer det alltid upp i de här diskussionerna att de som inte blodigt går igång på otrohet nog ljuger. Det är lite tröttsamt.

Men precis som du ligger jag någonstans däremellan. Jag tror att det skulle kunna hända mycket i mitt förhållande som vore värre än enstaka ligg. Med det sagt - även enstaka ligg skulle bli skitjobbigt för mig. I mitt fall beroende på dålig självkänsla, jag skulle känna mig jämförd och ha förlorat. Asjobbiga känslor.

Men det som skulle ta mig hårdast i ett förhållande vore nog om partnern sket i mig. Inte lyssnade. Kanske tröttnade på förhållandet men inte hade guts nog att lämna, utan istället började frysa ut mig så att jag skulle lämna. Det vore fasansfullt.
Lite halvrelaterat, men jag hugger ändå. De här som skriver att man alltid, alltid, alltid ska avsluta nuvarande förhållande innan man tar itu med ett nytt. Jag har funderat på det där. Om vi nu tänker oss att vår partner lämnar oss därför att hen har träffat en annan.

I det läget, jag tror att jag skulle bli topptunnor rasande om hen inte hade haft sex med den där nya redan. I annat fall lämnar hen ju mig för någon hen knappt känner! Det vore väl hemskt deppigt, att jag (i egen hög person!) skulle bli lämnad för en främling som partner hade en fling på? Är jag inte viktigare än en främling, liksom?

Vi döljer inte heller saker, men min post är min och mina sms är mina. Och hur mycket godis jag äter är min ensak.

Deja vuuuuuu.

Lite halvrelaterat, men jag hugger ändå. De här som skriver att man alltid, alltid, alltid ska avsluta nuvarande förhållande innan man tar itu med ett nytt. Jag har funderat på det där. Om vi nu tänker oss att vår partner lämnar oss därför att hen har träffat en annan.

I det läget, jag tror att jag skulle bli topptunnor rasande om hen inte hade haft sex med den där nya redan. I annat fall lämnar hen ju mig för någon hen knappt känner! Det vore väl hemskt deppigt, att jag (i egen hög person!) skulle bli lämnad för en främling som partner hade en fling på? Är jag inte viktigare än en främling, liksom?
Ja så tycker jag självklart också. Fast - den enda gång i tiden som jag varit nära att vara otrogen själv så gjorde jag slut på ett tvåårigt förhållande innan jag hamnade i sängen med den nye. :D Jag klarade inte att göra annat, med tanke på förhållandet. Det där sade dock mer om förhållandet än om min moraliska rättrådighet - kärleken var helt över för min del, jag ville ut men behövde uppenbarligen den nye för att ta språnget. (Han var för övrigt gift så jag hade inga planer på att fortsätta med honom. Tror vi låg en gång, det räckte).

I dag, när jag är väldigt mycket äldre och förhoppningsvis något visare, så skulle jag självklart tycka det var skitkonstigt om jag blev dumpad innan något ens hänt på den andres front.

Jag är som du, skulle också bli sårad om min partner låg med någon annan.

Typ kl;
Min partner och jag träffades medan jag var tillsammans med mitt ex.
Jag var inte otrogen rent fysiskt, men tankarna var ju inte hos exet direkt. Det tog slut några veckor efter att jag och min nuvarande började ha kontakt.
Hade jag varit nöjd och lycklig med min dåvarande relation hade det kanske inte hänt.
Så här i efterhand tänker jag att det hade tagit slut snart oavsett, men att min nuvarande gjorde att det gick snabbare.

Det finns för övrigt en bukeklassiker på det temat - en ts som hade ågren över att det hon fått varma känslor för någon på jobbet trots att hon redan hade ett stabilt förhållande. Hon hade inte agerat på känslan men var kluven till hur hon skulle göra.

Då fick hon rådet av en bukefalist: "åk hem, packa dina väskor och gå".

:D

@Petruska

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 571
S
Relationer Jag har vart ihop med min kille i ca 3 månader. Jag är 23 och han är 30, alltså lite åldersskillnad. Han har vart singel länge och bara...
2
Svar
34
· Visningar
9 482
T
Western Jag postar detta i en egen tråd eftersom jag tror att vi kan få igång en diskussion i ämnet som för mig är VÄLDIGT intressant, jag...
Svar
17
· Visningar
3 058
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10