Vad är er syn på otrohet?

Det handlar inte om ett kontrollbehov. Det handlar om att jag tycker det är fruktansvärt fult att stå och ljuga någon rakt upp i ansiktet, oavsett om det handlar om vem jag smsar med eller om vart jag är eller hur mycket godis jag ätit.

Jag tycker det är väldigt nära kontrollbehov att ens fråga vem någon smsar med. Varför ska jag veta det? om det inte är så att vi gemensamt väntar ett besked tex. Då hade jag kunnat fråga - "Var det sonen som svarade på blablabla".

Jag gillar inte heller att behöva ljuga eller bli ljugd inför.

Det finns för övrigt en bukeklassiker på det temat - en ts som hade ågren över att det hon fått varma känslor för någon på jobbet trots att hon redan hade ett stabilt förhållande. Hon hade inte agerat på känslan men var kluven till hur hon skulle göra.

Då fick hon rådet av en bukefalist: "åk hem, packa dina väskor och gå".

:D

@Petruska
Kom på en annan bukeklassiker från otrohetstrådarna: bukefalisten som åkte hem till sambons älskarinna, stod nedanför hennes fönster och sms-ade BACK OFF BITCH.

(Har alltid undrat varför hon åkte dit när hon ändå bara skulle sms-a :D)

Kom på en annan bukeklassiker från otrohetstrådarna: bukefalisten som åkte hem till sambons älskarinna, stod nedanför hennes fönster och sms-ade BACK OFF BITCH.

Jag förstår inte heller varför hon ens kontaktade älskarinnan? Om hon inte ville att snubben skulle träffa henne så är det väl enklare att be sambon låta bli?

Ja, man tycker ju att hon åtminstone kunde ha spraymålat budskapet på älskarinnans sovrumsfönster. När hon nu ändå gjorde sig besväret att åka dit.

:laugh::laugh:¨
Jamen det är ju skitkul!

Jag har nog inte följt alla dessa otrohetstrådar tillräckligt för att komma ihåg såna här guldkorn

Lever vi inte med massa smålögner?
Det finns ju de som läser varandras post och mail, men de flesta av oss har massa små hemligheter av olika vikt. Allt från hur mycket godis vi äter till hur många vi haft sex med.
Så du menar att bara för att jag inte berättar att jag pt en chokladbit efter lunch, så behöver jag inte berätta att jag har pippat på firmafesten?

Jag ser inte en otrohet och att ljuga om det som jämförbart med en "liten lögn"

Min invändning mot det där handlar mest om att man när det gäller otrohet påstår att det är lögnen det handlar om. Jag kan inte se annat än att det av inläggen är väldigt tydligt att det inte alls är lögnen som står i centrum för fördömandena, trots att den som skriver vill ha det till det, utan att det är något med just sex som gör det hela så laddat och dramatiskt.

Det är iofs begripligt. Att det är något särskilt med sex verkar vara en vanlig uppfattning, och rentav lite av själva poängen. Men det är konstigt för mig att man ändå påstår att det är lögn som är problemet här. Och det är ju få som lägger ut texten lika känslointensivt om andra lögner.
För mig är det bristen på komunikation som är det värsta

Om en ljuger, leder det ALLTID till sämre komunikation även i framtiden

Jag förstår inte heller varför hon ens kontaktade älskarinnan? Om hon inte ville att snubben skulle träffa henne så är det väl enklare att be sambon låta bli?
Det är definitivt min inställning i sådana här frågor, ja. Jag blev en gång kontaktad av ordinarie partnern som ville kolla av med mig om vår gemensamme sängkamrat* ljög för henne. Det får du ta med honom, sa jag. :grin:

(* = för övrigt samma person som fick mig att tro på att de egentligen var skilda och bodde ihop bara för att huset var osäljbart)

:laugh::laugh:¨
Jamen det är ju skitkul!

Jag har nog inte följt alla dessa otrohetstrådar tillräckligt för att komma ihåg såna här guldkorn
Jag minns för att jag rodnade ända ner i tårna, när jag föreställde mig situationen. Så kopiöst oändligt pinsamt!

Och det var synd, för som jag minns det hade hon fram till dess varit magnifikt förbannad i tråden på att karln hade ett förhållande vid sidan av. Han åkte också ut på öronen till slut, om jag kommer ihåg rätt.

Det är definitivt min inställning i sådana här frågor, ja. Jag blev en gång kontaktad av ordinarie partnern som ville kolla av med mig om vår gemensamme sängkamrat* ljög för henne. Det får du ta med honom, sa jag. :grin:

(* = för övrigt samma person som fick mig att tro på att de egentligen var skilda och bodde ihop bara för att huset var osäljbart)
Been there, har T-shirten. Eller att de behövde köpa loss varandra ur företaget osv. :D

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 571
S
Relationer Jag har vart ihop med min kille i ca 3 månader. Jag är 23 och han är 30, alltså lite åldersskillnad. Han har vart singel länge och bara...
2
Svar
34
· Visningar
9 482
T
Western Jag postar detta i en egen tråd eftersom jag tror att vi kan få igång en diskussion i ämnet som för mig är VÄLDIGT intressant, jag...
Svar
17
· Visningar
3 058
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10