Vad är er syn på otrohet?

Just det, apropå otrohetssajter. Jag har varit medlem på VictoriaMilan (eftersom jag var nyfiken på hur folk var där). Det var rätt vanliga snubbar där, mer städade än vad som brukar vara fallet på dejtingsajter. Jag och min partner träffade en snubbe därifrån en gång, för en fika. Var inget särskilt med honom. Betvivlar att hans sambo visste.

Just det, apropå otrohetssajter. Jag har varit medlem på VictoriaMilan (eftersom jag var nyfiken på hur folk var där). Det var rätt vanliga snubbar där, mer städade än vad som brukar vara fallet på dejtingsajter. Jag och min partner träffade en snubbe därifrån en gång, för en fika. Var inget särskilt med honom. Betvivlar att hans sambo visste.
Jag har också kollat lite på den sajten, för att jag var nyfiken och provocerad samtidigt. Som jag tolkar det är en del av hela grejen just det hemliga. Det hela verkar bygga på att just hemligheten tillför något slags erotisk dimension. Som det förbjudnas lockelse, ungefär. Rätt perverst, om du frågar mig.

Jag har också kollat lite på den sajten, för att jag var nyfiken och provocerad samtidigt. Som jag tolkar det är en del av hela grejen just det hemliga. Det hela verkar bygga på att just hemligheten tillför något slags erotisk dimension. Som det förbjudnas lockelse, ungefär. Rätt perverst, om du frågar mig.
Ja, den bygger väl på tanken "gör det liv spännande - ha en affär". Jag fann det mest fascinerande att männen inte skrev meddelanden fyllda med sex. Kanske såg de det som underförstått att alla kontakter skulle leda dit ändå?

Nu tycker jag att det har spårat ur. Är det för att dom riktiga argumenten är slut nu så att man istället börjar med billiga skämt :meh:. Nä tillbaka till tråden nu. Det började ju så bra. Popcornen tog slut. Vad är det värsta med otrohet? Nu lever vi ju inte på 1200-talet så då är det väl allmänt vedertaget att man får knulla runt även om man har familj o sambo. Det är ju modernt o vi är lössläppta på 2000-talet då man inte bryr sig utan tänker med könsorganet

Jag tycker inte man ska vara så kategorisk. ala jag skulle minsann lämna honom/henne, därför att jag tror det beror på fall till fall. För min del skulle lögnen vara värre än ett enstaka ligg.

När det gäller std så finns det lagstiftning kring hur det hanteras.

KL
För många år sedan hade jag ett långvarigt förhållande med en gift man. Han drog på sig gonorré med ett ONS. Blev lite rörigt, hans fru blev inte så glad. Innan jag fick veta hade jag legat med mitt ex vars dåvarande sambo inte uppskattade situationen.
Ingen av oss visste innan frun sökte för underlivsbesvär. Det blev många telefonsamtal...

Jag är mycket väl medveten om hur lagstiftningen är utformad, men det jag mer syftade på är att om eventuell partner har vett att skydda sig, så vill jag inte veta vem han skulle ha vid sidan av, men har han det inte så vill jag gärna veta om det INNAN han i så fall skulle kunna smitta mig. Det är alltså enda anledningen till att jag skulle vilja ha reda på om min partner ligger utanför min relation. (Just nu har jag inte ens någon partner, så det hela är rent hypotetiskt, men så har jag tänkt även när jag är i en relation)

Jaha, så det är nu jag ska gå den där keramikkursen jag aldrig velat gå. Kan man maila studieförbundet innan och höra hur stora liggchanser det är rent generellt och om de rekommenderar någon särskild veckodag att gå?

Men det var ju gulligt! "Du påminner så om min fru!" :D
För många år sedan jobbade jag med att anordna kurser.
En man ville en gång boka sig till en kurs där det fanns många kvinnor i 30-årsåldern. Hade vi någon sådan?

Till och börja med har jag aldrig sagt att det är det värsta. Jag har sagt att det är bland det värsta.
Och ja jag står fast vid att ljuga, lura, såra en annan människa är empatilöst.

Sen verkar inte ni har några gråskalor för fem jävla öre. Det är väl självklart att en våldtäkt är värre än en otrohet. Men i båda fallen så saknar den som gör det empati för en annan människa. Tror ni på fullaste allvar att en tex en kvinna som har en partner som är otrogen gång på gång mår bra?
(Har inte hunnit läsa igenom hela tråden än så vet inte om du redan fått den här frågan.)Vad är det som är empatilöst med att vara otrogen? Om ingen får reda på det.

Fasad hade jag inte funderat över förrän det dök upp i inlägget jag svarade på, jag tyckte att det lika gärna kunde vara hon själv som byggde fasad. Överhuvudtaget kommer det alltid upp i de här diskussionerna att de som inte blodigt går igång på otrohet nog ljuger. Det är lite tröttsamt.

Men precis som du ligger jag någonstans däremellan. Jag tror att det skulle kunna hända mycket i mitt förhållande som vore värre än enstaka ligg. Med det sagt - även enstaka ligg skulle bli skitjobbigt för mig. I mitt fall beroende på dålig självkänsla, jag skulle känna mig jämförd och ha förlorat. Asjobbiga känslor.

Men det som skulle ta mig hårdast i ett förhållande vore nog om partnern sket i mig. Inte lyssnade. Kanske tröttnade på förhållandet men inte hade guts nog att lämna, utan istället började frysa ut mig så att jag skulle lämna. Det vore fasansfullt.
Jag håller med!
Jag känner mig som jag är i den situationen, dvs att min partner skiter i mig totalt och att han definitivt inte lyssnar.
I mitt fall är det dock oklart om han vill lämna eller om han är fullständigt nöjd med situationen som den är. Han visar inga känslor så det är väldigt svårt att veta vad han vill.

Jag skulle i det här läget nästan bli glad om han var otrogen.
Låter kanske helt rubbat men jag tror det handlar om att då vet jag åtminstone att min partner är normal och kan hysa känslor (kåthet, kär, attraktion - valfritt tema) för någon i alla fall.
Och kan han det, så finns det ju en hypotetisk chans att det även skulle funka med mig.
Som han är nu, är det som han är helt tom känslomässigt i alla avseenden.
Det är för mig mycket värre än otrohet.

I ett annat sammanhang kanske det är troligt att jag resonerat annorlunda.

Jaha, så det är nu jag ska gå den där keramikkursen jag aldrig velat gå. Kan man maila studieförbundet innan och höra hur stora liggchanser det är rent generellt och om de rekommenderar någon särskild veckodag att gå?

Men det var ju gulligt! "Du påminner så om min fru!" :D
Vad är det för keramikkurs? :d "Nyfiken, men inte ett dugg intresserad" :angel: :D
På min keramikkurs är det inga karlar så långt ögat når. :up: Bara en bunt kvinnor i lite olika åldrar och en helt underbar superfeminist till kursledare som är så djävla, underbart rolig ibland så man bara blir helt lycklig. :love:

Otrohet är ju ett laddat ord....

Vill min partner ha någon annan för en natt när jag inte är tillgänglig så kör! Däremot vill jag veta att partnern skyddar sig så jag slipper sota för det....

Vad jag skulle ogilla är om min partner inte vill göra något med mig, men däremot vill göra med någon annan. Det hade jag tyckt varit jobbigt och något att fundera på och diskutera.

Jag förvånas alltid över personer som tycker att man ska berätta för partnern. Vad är poängen med det? Vad får du ut av att berätta för din partner att du varit otrogen? Kommer partnern att må bättre? Vad är poängen?

Om man lever i ett öppet förhållande är det ju kul att veta det. Partnern kanske får nytändning.
Partnern kanske vill göra slut. Partnern kanske ser det som en härlig utveckling på förhållandet.
Varför förutsätta att partnern skulle må dåligt av att veta?

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 571
S
Relationer Jag har vart ihop med min kille i ca 3 månader. Jag är 23 och han är 30, alltså lite åldersskillnad. Han har vart singel länge och bara...
2
Svar
34
· Visningar
9 482
T
Western Jag postar detta i en egen tråd eftersom jag tror att vi kan få igång en diskussion i ämnet som för mig är VÄLDIGT intressant, jag...
Svar
17
· Visningar
3 058
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10