Vad är du INTE rädd för?

annan1

Trådstartare
Vad är du inte rädd för/störd av/brydd över som andra brukar tycka är jobbigt? Själv tycker jag att tandläkarbesök är ganska mysiga, att föda barn var kul och att jobba hemifrån varje dag utan annat sällskap än hunden är det bästa som finns.

Du?

Sv: Vad är du INTE rädd för?

Jag tycker inte att det är det minsta jobbigt eller obehagligt att gå till gynekologen, vilket många andra verkar göra.

Inte rädd för att föda barn, blev nästan knäppförklarad av mammagruppen när jag ryckte på axlarna och sa att ungen kommer ju ut på nåt sätt. Inget att hetsa upp sig för.
Inte för gynekologen heller. Ingen nålskräck, jag är dock ssk:s skräck för jag är grymt svårtstucken.
:)

Inte jag heller! Jag har satt in både koppar- och hormonspiral och fattar inte alls det där med att det skulle göra så ont. Min gynekolog har faktiskt anmärkt på min tålighet, vilket måste vara en av de mest udda komplimanger jag fått ...

Jag tycker inte att det är det minsta jobbigt eller obehagligt att gå till gynekologen, vilket många andra verkar göra.

Inte jag heller.

Annars är jag inte det minsta rädd att bli lämnad/dumpad eller att vara ensam.
Ensamhet är skönt, bra och kul det med. Men två är roligare.

Jag är inte heller rädd för att tala inför folk, ironiskt nog kan jag däremot känna mig väldigt skygg i andra sociala situationer, som när jag bara går på stan eller är på en fest med mycket okända människor.

Många tycker det verkar läskigt med operationer och att bli nedsövd, men det är jag inte alls rädd för, har opererats så många gånger. Är inte det minsta sprut/stick-rädd eller rädd för blod. Samma sak med gynekologen, däremot är det jobbigt med vissa smärtsamma inslag i undersökningen.

Vidare är jag inte ett dugg rädd för mörker eller för att gå hem i ett ödsligt område sent på natten.

Jag är inte rädd för ormar eller spindlar heller.

jag är inte ett dugg rädd för nålar och ta blodprov. är väl för att man är så pass van kanske. Skönt är det ju inte men jag är inte ett dugg rädd.

Råttor är mysiga tycker jag.

Tyckte också det var kul att föda barn :)
(fast då har jag haft tre helt normala, okomplicerade förlossningar...man bör ändå ha respekt för att andras upplevelser kan se helt annorlunda ut...)

Sen har jag inga problem med mörker eller "spök"platser.
Är inte rädd för några djur (av sådana man normalt möter, dit räknar jag inte tex krokodiler eller isbjörnar :p) och tycker det är kul att tala/agera/sjunga etc inför publik.

Jag är inte rädd för att gå till gynekologen. Det är inte trevligt men det beror inte på själva upplevelsen utan för att det känns väldigt konstigt att någon gräver runt i en där nere utan att man har sex.

Jag är inte rädd för att föda barn. Vid båda graviditeterna så fick jag jämt frågor om jag var orolig, rädd för smärtan och bla bla bla. Deras upplevelse är inte min upplevelse. Nog gjorde det ont men det är ingen smärta jag är rädd för. Jag kan lova att jag skrek bra mycket mer när jag insåg att jag precis brutit min arm, då skrek jag!
Precis innan vi skulle åka till sjukhuset när jag skulle föda andra barnet och barnvakten var på plats så kom min man på att han inte klippt sig. Så jag erbjöd mig att klippa honom när jag stod där med värkar. Ni kan säkert räkna ut hur blickarna såg ut som jag fick ;)

Jag trodde jag skulle vara rädd för att sätta in hormonspiralen i våras men det var ju en bagatell, så det är inget jag kommer vara orolig för nästa gång.

Jag är inte heller rädd för att prata inför många människor. Ju större sällskap ju roligare nästan. :) Jag är heller inte rädd för att stå upp för mig själv och säga ifrån ifall det behövs.

Sen är jag inte rädd för att bryta mot normen eller att okända folk ska tycka att jag är konstig. Däremot bryr jag mig i vad mina nära och kära tycker.

Jag är inte rädd för mörker. Tycker det är bland det bästa som finns att vara ensam ute i mörkret.

Vidare är jag heller inte rädd för de klassiska grejerna, nålar, tala in för folk, insekter, ormar, råttor osv.

Jag är inte rädd för att andra ska tycka att jag har konstiga åsikter.

Jag är inte brydd över äckelpäckelgrejer som bajs, spyor, blod etc.

Jag är inte heller rädd för:
Gå till gynekologen. Har aldrig fattat grejen...
Gå till tandläkaren. Samma där.
Föda barn. Jag var aldrig rädd. Men tyckte inte det var roligt heller, häftigt möjligtvis.
Tala inför folk. Det är ju bara roligt!

Det enda jag kan komma på som jag är rädd för är att dö en riktigt plågsam död.

Mörker, ormar och spindlar (däremot får jag tvärpanik och skriker som en liten flicka av insekter).

Fast sedan har jag istället en massa rädslor för sådant som normalt funtade inte bryr sig om, framför allt fåglar, fiskar och små hundar.

Gynekologen, nålar och sånt (eller egentligen smärta överhuvudtaget, har höööög tröskel), ormar, möss + råttor, stora spindlar (fast jag är liiiiivrädd för lockespindlar av någon anledning). Jag är inte rädd för tandläkaren heller men jag tycker att det är obehagligt efter upplevelser i barndomen.

Jag är inte rädd för att gå till tandläkare, jag har till och med somnat i tandläkarstolen(däremot har jag tandläkarräkningskräck :eek: ). Min mörkerrädsla botade jag själv som sjuåring genom att tvinga mig ut på promenader i en mörk skog som låg bakom huset. Jag var ett rätt märkligt barn. Jag är inte heller rädd för att tala inför folk, ormar, spindlar eller äckliga saker.

Nålskräck har jag inte, just därför har det varit väldigt irriterande att jag de senaste tio åren eller så i princip alltid svimmat både vid blodprovstagning och andra läkaringrepp. Även när jag legat ner. Alla har sagt "du måste slappna aaaav" men det är inte förrän jag läste om någon amerikansk studie om folk som svimmar lätt och började testa att i stället omväxlande spänna och slappna av ena handen som jag fått bukt med problemet. Min mamma är precis likadan, det verkar vara en ren fysiologisk reaktion. Däremot kan jag klippa av mig halva fingertoppen så att blodet sprutar eller lyckas smälla in en sticka under nageln så att den går ända ner till nagelroten(det mest smärtsamma jag någonsing varit med om) utan att svimma.

kl

Jag bryr mig inte om gynekologen, ser inget jobbigt alls med att slänga upp benen och sära i stolen, oavsett kön på gynekologen.

Räds inte ödlor, spindlar eller insekter. Plockar dock inte upp insekterna med glädje, om jag inte måste. Om det nu inte är trevliga husdjursinsekter, tex tarantlar, ofarliga skorpioner.

Bryr mig inte nämnvärt om avföring, hade inga problem på äldreboendet i somras :p

Jag är inte rädd för att dö, har jag kommit fram till efter att ha befunnit mig i en situation då jag hann konstatera att "detta klarar jag mig inte ur med livet i behåll". (Hästrelaterat, på något sätt undvek jag att bli ihjälsparkad, men kände ingen lättnad eller så)

Nålar och blod har jag heller aldrig varit rädd för, besväras inte av blodprov, sårvård eller långa tatueringssittningar.

Är helt obrydd av skräckfilmer för det mesta, vilket mest är irriterande då själva vitsen med skräckfilmer ju är att man ska bli skrämd :p

Jag är en chicken & rädd för väldigt mycket.:p
Något jag dock inte är rädd för är att träffa nya människor eller att ta blodprover. Blodproverna beror på att de tog så mycket och ofta av mig ett tag så att jag fick adrenalinkickar av allt nytt som producerades och började längta efter nästa tillfälle.. Jag tycker alltså att det är skönt, vilket är lite smått märkligt kanske.:angel:
Är också frispråkig och inte rädd att säga vad jag tänker och tycker.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 602
Senast: Fibusen
·
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 842
Senast: Oh_really
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 411
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
377
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama