VAD är det här?

Gabbi

Trådstartare
Rådi och jag mötte en grupp människor med hundar i skogen idag, och det var en ras jag inte alls kunde identifiera. Eftersom det var ägare och hundar om vart annat kunde jag inte fråga vad det var för ras heller, men en bild blev tagen iaf.

ute-023.jpg

Den var rätt liten, eller mindre än Rådi iallafall.

Sv: VAD är det här?

Rätt liten? 5 eller 20 kilo? :p

Rätt lik min:

22855988.jpg

Fast väldigt lite vitt, mindre än sirius till och med, och han är lite vit. Kan ju vara en blandis också. Men den ser i alla fall ut som en klippt långhårig.

Skämtar du med oss aprillo? Tänkte på escodobes tibbe :p Kul att se hur de ser ut "nakna". Men hon skulle inte klippt av svansen :D

Det skulle hon säkert göra ;) Men jag menar att det nog skulle vara snyggare om han hade lite lurv kvar på svansen.

Nä fy, att ha lurv kvar på svansen är gräsligt, då syns det så väl att den är nerklippt. Nu ser han ut som en liten grå pincher ungefär.

Men folk var snabba på det här forumet!

Nä fy, att ha lurv kvar på svansen är gräsligt, då syns det så väl att den är nerklippt. Nu ser han ut som en liten grå pincher ungefär.

När Gabbi visade bilden för mig gissade jag på en blanding av staff och border terrier :o:angel:

Håller med, inget lurv på svansen var bra :)

När jag först såg bilden så tänkte jag faktiskt på en grå pinscher.
Blev himla söt iallafall :love:

Meeeen, han som var så fin i sin långa päls :(

Men han är väldigt söt nu med ;) Mycket snygg nerklippning måste jag säga, de flesta brukar se ut som skit. Är han rakad?

Japp, riktigt riktigt kort. Jag har ju väldigt svårt för nedklippta långhårshundar, jag tycker precis som du att de brukar se ut som hejkomochhjälp mig men det här är snyggt bara man väner sig vid att det faktiskt är ens egna hund.

Anledningen var att han är i tovåldern så han tovar ihop bara man TITTAR på honom och eftersom jag låter min hund vara ute och bada, rulla sig i barrskog och sådant så tillbringade jag mer tid med pälsvård än vad som kändes rimligt. Efter en 9 timmars tur så är man inte så lockad att ställa sig och tova ut hunden (1 timme minst) bada hunden och föna 40 min och sen tova ut hunden igen...
Trots att jag skötte hans päls efter alla konstens regler och noga som få så fick han ett fuktexsem. Det går ju helt enkelt inte att undvika att han blir blöt och man kan ju inte dra med en fön på skogspromenaden. Gissningsvis så får inte långhåriga tibbar bada i lerpölar i den utsträckningen som han vill göra.... Han kan ju ändå inte ställas ut pga tänderna.

Jag ska låta den växa under vintern och sen schnazuerklippa honom. Det är snyggt med mustasch och ögonbryn.

Senast ändrad:

utflykt001.jpg

utflykt002.jpg

Och skälet till extreme dog makeover
p1010063.jpg

Han är som en målsökande missil på allt som är äckligt, kladdigt eller vått. Regnar det ute så lägger han sig ner i pölarna, finns det en bajs inom 50 meters håll så sitter den i hans päls och skäg och ja www.drakera.se s länk beskriver det bäst.
http://drakera.se/gall183.htm

Smaken är som baken ;) Tycker de ser ut som råttor med klippta svansar, tror dock frisören kapade 15 cm på min hunds svans den här gången. Att behålla allt ser konstigt ut, det håller jag med om.

Har ju en med samma form så det var nog bara därför jag såg vad det var för nåt :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Här kommer en lite allmän fundering. Ni som har FL, hur var dom när dom var unga? Lugna.. eller fullkomligt hyperaktiva? Jag har...
Svar
19
· Visningar
1 643
Senast: Puffindog
·
R
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 152
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 002
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 861
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka