Sv: VAD är det här?
Japp, riktigt riktigt kort. Jag har ju väldigt svårt för nedklippta långhårshundar, jag tycker precis som du att de brukar se ut som hejkomochhjälp mig men det här är snyggt bara man väner sig vid att det faktiskt är ens egna hund.
Anledningen var att han är i tovåldern så han tovar ihop bara man TITTAR på honom och eftersom jag låter min hund vara ute och bada, rulla sig i barrskog och sådant så tillbringade jag mer tid med pälsvård än vad som kändes rimligt. Efter en 9 timmars tur så är man inte så lockad att ställa sig och tova ut hunden (1 timme minst) bada hunden och föna 40 min och sen tova ut hunden igen...
Trots att jag skötte hans päls efter alla konstens regler och noga som få så fick han ett fuktexsem. Det går ju helt enkelt inte att undvika att han blir blöt och man kan ju inte dra med en fön på skogspromenaden. Gissningsvis så får inte långhåriga tibbar bada i lerpölar i den utsträckningen som han vill göra.... Han kan ju ändå inte ställas ut pga tänderna.
Jag ska låta den växa under vintern och sen schnazuerklippa honom. Det är snyggt med mustasch och ögonbryn.