Vad är det för stam på era dressyrhästar?

Sv: Vad är det för stam på era dressyrhästar?

Min kompis har haft en Ragazzo avkomma som var lik din. Dock var den 170cm hög och hur tuff som helst ;)

Wow, vilka hästar! :d
Obsession känner man igen! :D Märks att man inte tävlar ponny längre, ser och träffar inte alla på alls samma sätt längre:( .

Uvanti
Valack F.01 imp.holland.
E:Negro (e.Ferro)
UE: Pythagoras Z

+ Possitiv, trevlig, sammarbetsvillig häst som gör sitt bästa. Rör sig trevligt och har utstrålning! Känslig och lyhörd att rida! Väldigt korrekt byggd.

- Ibland överambitiös och blir lätt stressad och spänd. Dåligt sadelläge!!

Mål : Ska gå msv kommande säsong, sen får vi se hur långt det bär.

21843675.jpg

Jag har en halvblodsvalack som är efter illusion 528, u: Mariana

Han är utbildad fullt ut i både dressyr och western, dock endast tävlat regionellt i western med förra ägaren som utbildat honom.
Men då han är väldigt "lätt och luftig" så var ett av domarnas utlåtande att han var för mycket "tysk dressyrhäst" :D
Till min stora glädje då jag är dressyrmänniska :laugh:

Tränar änsålänge hemma på msv nivå. Tanken är ju att vi ska tävla i dressyr nåt tag , men jag har hamnat i "vi-måste-bara-trimma-lite-till"tänket innan vi visar upp oss. Och det har pågått i snart 2 år nu :angel::D

Hans starka sidor är att han är så klok och alltid vill göra sitt bästa, och att han samlar sig så lätt för enbart sits och vikthjälper! Det känns ibland som om man kan samla honom hur mycket som helst,spec i galoppen :love:
Han har också väldigt mycket "go" och är aldrig nånsin slö. Att gå in på en ridbana är lika kul som att rida ut i skogen tycker han :)

Hans negativa sida måste vara att han är väldigt ranghög bland andra hästar i hagen, och att han ibland är lite "finurlig" . men det finns ju charm med det med :rofl:

Bilder kommer förhoppningsvis så småningom :D

Jag tar bara en av hästarna.
Sto -00 Bernstein - Quilted xx
Vi tävlar St. G - Msv A.
Svagheter är skritten, hon har lite kortskritt. Men vi jobbar på det.
Traven och galopp-piruetterna är våran starka sida. Hon har en ovandligt fin trav. Har fått 9: or på ökade traven

Nja, vet inte om det där stämmer på min Rubinrot. Runda hovar, ok, men min har ett jätte litet huvud, har C på tränset. Ser nästan ut som en liten ponny :) Men hon är också otroligt valpig och vinglig än, nu har hon ju blivit 5, men det är då inget som märks :)
Snäll i psyket och en fantastisk ridbarhet.

Har era Rubinrot avkommor ärft några olater. Har både sett och hört att det är ganska vanligt. har en bekant med en rubinrot valak som väver väldigt mycket och min drar lite luft ibland. Har hört fler med både krubb-bitning och luftsnappning.

Lite OT
Men det sias om att luftsnappning och krubbitning beror på känslig mage och det kan ju faktiskt nedärvas..
Fri tillgång på grovfoder kan lindra dels minimerar det risken för magåkommor och sen ger det hästarna lite mer att göra..:)

Vilken snygging, han har verkligen utstrålning :love:

Tack tack!

Han är inte enorm, strax över 1,70 kanske! Men på den bilden ser han ut soms en riktig giraff!:D

Nä jag vet:(
Men vi lär ju ses på någon tävling i år iaf:idea:
Vad fina dina hästar har blivit! Längesen jag såg Frida nu men hon ser jätte fin ut!:laugh:

Jag glömde ju skriva målen:eek:

Acteur (Åke)s mål är att gå stadigt i Msv:B och börja bekanta sig med MSV:A.
Hiltons mål är att få stadiga rundor i Msv:A/St George o trixa lite med Intermediare
Holgers mål blir... mja.. först o främst att banta:devil: sen får han kanske komma ut o tävla igen:d

Ja det hoppas jag verkligen! :idea:
Tack så mkt! Ja ibland går man i sjunde himlen :love: och ibland svär man över att man var så dum att avla på Master-blodet :o (nerver och spänningar så det sprudlar om det ibland :angel: ). Forsythia är mkt mer lagom, ska bli kul att få se hur hon utvecklas!

e. Guinness
u. Daggkåpa
ue. Tolstoy

fick hem min prinsessa Eternell för snart 1 månad sen. har tidigare gått msv och kommer börja tävla lite snart. främst hoppning, men även lite dressyr

Dansk varmblod efter ej godkänd hingst Som är efter Camarlengo-Locarno-Pari ace dane(och har Lady killer längre bak)

Fördelar:flott.maffig med rejäl nacke.kort kropp.Grymt bra gångarter.Gummiboll som gör att hans piaff och passage är riktigt bra

Nackdelar: Kan vara lite lat och blir då framtung

Mål:Hela vägen:)):d:D

Svensk halvblod efter Swift-torbolt-Harras-Jarramas
Stor!!! .Bra gång super psyke

Reperis
budjonny , valack *1996
e: Rangun
u.Pika
ue: Pincet

25273255.jpg

25538415.jpg

25439920.jpg

Vi har inte tävlat någon dressyr, men tränat en del.
När han kom till mig (köpte honom oktober 2007) hade han aldrig hört talas om dressyr och aldrig gått i form :p
Förra ägarna sa BOKSTAVLIGEN: "han KAN INTE gå i form, så han ska inte säljas till någon som tänker larva runt på dressyrbanan"
haha, men jag har trimmat en hel del på dressyren trots att vi egentligen är hoppekipage...
Men nu pga lite skador år 2008 har jag bestämt att viga åtminstone VT 2009 åt dressyren, så vi räknar oss som dressyrmuppar nu =)
Vet inte om det blir någon tävling, isf bara för att jag har tävlingsabstinens ^^
Är annars inte så förtjust i det här med bedömningssport...
Mål: Utbilda och utveckla oss, bli stabila och kunna tävla om vi känner för det (även om vi inte gör det)

Styrkor: Steget! Ett OTROLIGT steg har han. Arbetsvilja och energi till tusen, ju mer och hårdare han får jobba och ta i desto nöjdare är han!

Svagheter: Väldigt het, blir lätt spänd, överenergisk och outbildad. Lite otålig och "övertaggad". Hingstig.

*kl*

Hagens Zinzano
connemara född 1998

e: Spinway Corona u: Abbeyleix Flora ue: Sticky

25534333.jpg

DSC_0171.jpg

WOW! RIKTIGT FIN!!
villhavillhavillha:love:

Født 2003, e. Rubin-Royal ue. Silvio I (tysk oldenborg)

For de som ikke er inne i tysk avl:
Rubin-Royal er helbror til BH Romanov, far til BH Rush Hour, og selv etter Rohdiamant.
Silvio 1 kjenner jeg ikke så mye til, men Shutterfly er etter den :)

2008-07-26_regulus_dsc_0039.jpg

2008-07-26_regulus_dsc_0335.jpg

2008-07-26_regulus_dsc_0310.jpg

Fordeler: Godt skritt og god galopp fra naturens side.

Svakheter: Litt tregt utviklet for alderen. Er litt engstelig og våken, men tvers gjennom veldig snill.

Disse tingene er ting jeg hører at ofte er gjennomgående for Rubin-Royal-avkom. Travet er gjennomgående dårlig i starten, men kommer seg normalt etterhvert. Min har fått veldig godt trav nå. Rush Hour har hatt samme problem, men veldig fint trav nå.

Kjenner ikke så mange andre Rubin-Royal-avkom, men en venninde av meg har en som er et år eldre, som er veldig lik. Både kvalitetsmessig og på oppførsel. Begge er ekstremt kosete, tittete, utdannelsesmessig ligger de begge litt etter, travet henger litt etter, dem er tvers gjennom veldig snille, og de begge ruller veldig mye i boksen, aldri ut :D Vet ikke om alt dette er typisk Rubin-Royal ;) En annen venninde av meg har en på samme alder som har endel fullblods på morssiden. De har sine likhetstrekk, men er også ganske forskjellige.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 556
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 725
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar