Vad är det för hundras?

I

Icka

Finns en supergullig vovve i vårat område men jag vet inte vad det är för ras och jag är så fruktansvärt nyfiken, men ser ju aldrig nån husse eller matte att fråga vad det är för vovve.
Ni borde ju ha några förslag! :)
Det ser typ ut som en dvärgpincher korsat med en tax eller nånting åt det hållet. Har den här svart, beiga teckningen men har rätt lång kropp och ganska så korta ben. Rätt så liten med andra ord. Det är dock en renrasig hund det vet jag för min bror känner familjen och fick reda på vad det var för ras men givetvis glömde han av det likafort! ;)

Sv: Vad är det för hundras?

Icka skrev:
Finns en supergullig vovve i vårat område men jag vet inte vad det är för ras och jag är så fruktansvärt nyfiken, men ser ju aldrig nån husse eller matte att fråga vad det är för vovve.
Ni borde ju ha några förslag! :)
Det ser typ ut som en dvärgpincher korsat med en tax eller nånting åt det hållet. Har den här svart, beiga teckningen men har rätt lång kropp och ganska så korta ben. Rätt så liten med andra ord. Det är dock en renrasig hund det vet jag för min bror känner familjen och fick reda på vad det var för ras men givetvis glömde han av det likafort! ;)

en toy terrier kanske?
http://hem.passagen.se/wheaten/pix/lily_tt.jpg

Kan i så fall vara en väldigt tjock toy terrier! ;)
Hon har lite mer tyngdpunkt neråt om du förstår vad jag menar`?
Hon är också lite mjukare i formerna har jag för mig! Lite mer rundad nos och så!

Hmm kanske kan vara en sån! Men den är ändå något som inte stämmer riktigt! Fick för mig att den var lite mjukare i ansiktet? Onödigt jobbigt namn på hundstackaren också :D

Senast ändrad av en moderator:

Welsh Corgi Cardigan :d ?

fanny2.jpg

Njaää, har snackat me mor och bror nu och det måste vara en sån där Lanchasier blabla...Tack så mycket!
Ni vet ALLT!

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 901
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
10 941
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 537
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej! Det är nämligen så att jag och min familj nu har börjat gå lite i tankarna på att skaffa en fjärde hund inom något/några år. Vi...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 614
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar