Vad är de för ras ja letar efter?!

Alfakrulls

Trådstartare
Nu har ja ett svårt problem...
Söker efter en ras, men har ingen anning om vad den heter.

Den ser ut som en koijkerhund, (vet inte om den finns i fler färger) men kroppen såg ut som en lite grövre Australisk Sheephard, utställningsmodellen.

Tror inte den finns i sverige, men fanns med under Europavinnar-uställningen i budapest
i år......

Har frågat så många, men ingen vet vad de kan vara för ras.
Någon har som tror sig veta? :idea:

In mad förslag som jag kan visa upp för denna person som söker efter denna ras!!

Sv: Vad är de för ras ja letar efter?!

Du vet inte vilken grupp den till hörde?

Vill du beskriva lite mer hur pälsen såg ut?
Huvudform/öronform?
Om du skulle gissa, hur hög var den då?
hur höll den svansen?

/Syrsa

Tänker jag bara på raser som är lika Kooikern så är det cavalieren och welsh/engelsk springer spaniel jag tänker på. Brukade beskriva Kooiker för som som inte visste hur den såg ut med att den såg ut lite som en cavalier med längre nos ;)
Men säger du att den är större än en kooiker så kan det vara en welsh lr engelsk eller så är det nåt helt annat som jag inte kommer på:p

Jag tänkte också på welshen (engelsk är brun/vit eller svart/vit så det beror lite på vilken färg hunden du såg hade?), eller en röd/vit irländsk setter. De är ju ganska ovanliga i Sverige, inte det man tänker på när man säger "irländks setter", till de flesta?

Om de liknade aussien kanske det var en aussie? Finns ju i ganska många olika färger? Bla en leverröd/vit som är MYCKET FIN!

/Syrsa

kom du på vad det var för ras?

/Syrsa

Beror på vad det var för färg på hunden du såg, men kanske stabyhoun?

Stabyhoun.jpg

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 143
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 783
Senast: machafuko
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 357
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
13 354
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka