Jag som tänkte att det var någon ny kändis liksom men hon kanske har gjort någon form av revival tack vare film och fokus på feminism?Emmeline Pankhurst. Superkändis!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag som tänkte att det var någon ny kändis liksom men hon kanske har gjort någon form av revival tack vare film och fokus på feminism?Emmeline Pankhurst. Superkändis!
Pojknamn är svårt. Har svårt för pojknamn där namnet även har annan betydelse. Tex. Stig, Axel, Sten, Bo osv.Jag gillar Liv och Ella som flicknamn.
Pojknamn är svårare, men jag tycker Evert är fint.
Kommer inte på något mer just nu.
Förlåt en kanske dum fråga, men hur uttalar man Isaac? Jag menar, uttalar man två a på annat sätt? eller är det Isak som vanligt?
Jag har sett stavningen flera gånger, men aldrig stött på någon som hetat Isaac på riktigt.
* Jenny *
Evert hette en vidrig mellanstadielärare. Fruktansvärt hemskt namnJag gillar Liv och Ella som flicknamn.
Pojknamn är svårare, men jag tycker Evert är fint.
Kommer inte på något mer just nu.
Jag tucker Adolf är riktigt fint namn, synd att det blev förstört.Evert hette en vidrig mellanstadielärare. Fruktansvärt hemskt namn
Jag tror inte att man kan bedöma namn objektivt eller på hur de "känns" .
De flesta av oss förknippar namn med personer. En fin människa har ett fint namn.
Gräsliga tant Solbritt får mig att tycka illa om namnet. Adolf heter få pga kopplingen till Hitler. Gertrud är en fantastisk kvinna här i grannskapet - vackert namn. Viktor kopplar till älskade farbror Vic. Fridolf kopplar till seriefiguren Lille Fridolf.
Olika generationer har olika kopplingar till namn. Många av de namn som finns hos unga flickor nu känns i min hjärna som jättekonstiga. Konstiga, eller hårt kopplade till kor, hundar eller katter.
Isaac är mer den amerikanska stavningen, och det är väl utefter hur det uttalas där. Ice-Ak. Men nej, vi uttalar det som det "görs" Isak. Bara att stavningen med två a och c är mer vacker.
Pojknamn är svårt. Har svårt för pojknamn där namnet även har annan betydelse. Tex. Stig, Axel, Sten, Bo osv.