Va?! Jag ska väl inte ha någon ny häst?

Sv: Va?! Jag ska väl inte ha någon ny häst?

Senaste nytt:
Veterinärtiden har blivit ändrad - till i morgon :eek:

Förutom benet/benen ska vi absolut göra ett träckprov - efter att ha gått på nytt bete i vecka har hästen tappat alla kilon som den lagt på sig sedan den kom :( Ägaren berättade att den inte är har avmaskats sedan hon köpte den (förra sommaren), och jag har svårt att tro att försäljaren som tog in hästen till Sverige avmaskade den innan försäljning. Min misstanke är seriösa mängder blodmask...

Hur som helst - det är spännande nu..!

:eek::eek:

Hellskotta vad spännande! Jag håller alla tummar och tår imorgon och du måste berätta hur det gick.

Åååhh, hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas!

ojojoj va spännande! Hoppas det är något som är lätt att bli av med ifall det finns mask :) Och givetvis att vet inte hittar några fel!

Alltså... jag är så nervös att jag dör en smula.
Nu är det 30 ynkliga minuter kvar. :eek:

Jag har seriöst gåshud på låren och darriga händer. Som tur är så jobbar jag inte ens 100 meter från veterinärkliniken, och mina kollegor tycker att jag är jätteknäpp och är redo att jaga ut mig härifrån när som helst. :angel:

Så nu är det hoping for the best, but expecting the worst som gäller.

Alltså..lyder det någon som helst chans att hästen blir utdömd pga sin hälta? För man får inte ut försäkringspengar bara för att man avlivar hästen, den måste bli utdömd, vilket inte är det lättaste. Min kompis hade en häst som hade pålagringar i tre ben och bara klarade promenadridning i lätt tempo som 4 åring, den blev inte utdömd och därmed inga försäkringspengar om den avlivades. Så jag tror inte ägaren till "din" häst har en chans att få ut några försäkringspengar som det låter i din berättelse..

Övervägde att skicka ett sms bara för att jag är så jäkla nyfiken :angel: Hoppas verkligen hon uppdaterar snart.

Jaaa, hur går det!! Vilken klinik är de på, skall jag springa bort på färjestad och kolla?:p

Klart att hon ska sms aaaaaa. GAAAHHHHH....gör det nuuuuu. Håller tummarna att det ska gå bra.....

Skall typ seriöst åka förbi och smygropa lite efter dem nu när jag ändå skall ta bilen till stallet:angel: Hör av mig om jag hittar nån ;)

Men ååååh, svara nu då!! Här hoppar man in i en tråd och tänker sig att jo men det finns nog ett slut så man slipper sitta på nålar och vänta men ... ICKE :eek:

Skriv någonting nuuurå :D Hoppas hoppas hoppas det har gått bra!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har en häst jag haft i 9 år. Hon blir 17 år i år. Hon var perfekt för mig de första åren då jag föredrog att rida i skogen och rida...
Svar
11
· Visningar
2 647
Senast: Vitavi
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
7 067
Senast: Lobelia
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 339
Träning Sedan september förra året rider jag en fd ridskolehäst på 9 år som är i nästintill skänkeldöd. Problemet ligger i att hon inte reagerar...
2
Svar
30
· Visningar
5 442
Senast: Ottilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve