Va?! Jag ska väl inte ha någon ny häst?

Sv: Va?! Jag ska väl inte ha någon ny häst?

Här går det undan! :D

Angående namnet: Jag vet en polsk häst som heter Grecja. Vilket ingen svensk riktigt kan uttala så det blir Grejscha (tror det är en apostrof över c:et). Mitt tips är att göra ett namnbyte åt det hållet! :) Vore ju tråkigt att byta namn helt, eller att alla säger fel heeela tiden.

Jag uttalar Daglezja som Daglesha, och det är inte så himla krångligt egentligen. Det betyder typ.. barrträd eller tallkotte eller något likande det kommer bara upp såna här bilder när man googlar det:
daglezja.JPG

Men jag inte direkt den som behöver basera ett nytt namn på det gamla. Min förra häst hette Little Chance, och kallades för Norpan eller Knorris i hela sitt liv ;)

Sedan hon flyttade till Värmland förra året har Daglezja hetat "Daggan" och jag tycker att det är skitfult, så just nu går hon under benämningen "Fuxen", i brist på bättre...

Glad att jag hittade den här tråden först när allt hade ordnat sig så jag slapp sitta och undra. Jättekul att det löste sig och grattis till hästägarskapet! Hoppas på många uppdateringar med tillhörande bildbomber framöver. :D

Haha, du är så härligt entusiastisk :D :love:

Heulwen:
Tack!
Och uppdatering kommer det att bli, det lovar jag :D

Provade namnet i google translate. Från Estniska fick jag inget men google tyckte jag skulle prova med polska och då vart det Douglas :D

Då kommer vi att se dig på lite tävlingar framöver eller? Du har ju skrittavstånd från Sörmons RK så du får ju tävla där i alla fall. Mina päron bor alldeles där ute och både G och P på Transhems Gård är barndomsvänner till mig och det är mitt fel att de är tillsammans, så jag vet vart du kommer att hålla till. Där ute är det jättebra. Jag tar med mig en häst upp till Värmland ibland och förvarar i päronens dunge. Vi får ta och rida ut på de superba ridvägarna där ute!!

Haha, vad roligt. Du kommer ha stenkoll ;)
Veterinären förslår en halvårslång igångsättningsplan, så det blir nog lite tävlingar till våren ;)

Spännande med igångsättningsplan! När får du hem henne till dig? Och vad köpte du för sadel förresten? :D

Hon flyttar i morgon :)
Och det blev en Tekna, något som jag aaaaldrig hade kunnat tro. Men den låg skitbra på hästen, så det var liksom inget att krångla med. Jag ska hämta den i morgon, och jag blev rätt nöjd när jag fick syn på Teknas sadelgjordar - de är askoola..!

Igår var vi ute och skrittade i skogen i nästan en timme :love:

Spännande! Tekna hade jag innan jag köpte min nya, de är hemskt sköna :) Deras sadelgjord har jag dock inte spanat in.. Önskar uppdatering om allt på torsdag!

Grattis! :bump:

Har också smygläst tråden och blev så glad när jag såg bilden du lagt in i fototråden på ÄU.
Dagny funkar ju som ett lite fulsött smeknamn på Daglezja. :D

Jag är fortfarande helt pirrig i magen och löjligt förväntansfull sedan i fredags :D

Nu åker jag och hämtar min sadel. Sen åker jag och hämtar min häst :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har en häst jag haft i 9 år. Hon blir 17 år i år. Hon var perfekt för mig de första åren då jag föredrog att rida i skogen och rida...
Svar
11
· Visningar
2 647
Senast: Vitavi
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
7 067
Senast: Lobelia
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 339
Träning Sedan september förra året rider jag en fd ridskolehäst på 9 år som är i nästintill skänkeldöd. Problemet ligger i att hon inte reagerar...
2
Svar
30
· Visningar
5 442
Senast: Ottilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve