Va ger ni era vovvar för foder?

Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

jag vet vart du kan få tag på orijen till ett mycket bättre pris=) pm:a om du är intresserad
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Mina får Royal Canin Mini Adult. Jag har valt det för att det är bra näringsvärden. Och hundarna verkar tycka om det.
Vad det kostar spelar inte så stor roll för mig. Dessutom är mina hundar så små och äter så lite att allt foder känns ganska billigt.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Royal Canin medium adult till lagotton samt Royal Canin mobility support till labben.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

*knapplån*

Våra har tidigare ätit Royal Canin Giant Adult, men efter att ha fått en säck dålig mat vägrar den kräsne hanhunden att äta. Vi bytte till Friskis, häpnadsväckande nog.

De blev finare i pälsen och t o m vår kräsna hanne äter med god aptit. Just nu vid pälsfällning blir han petig, så han äter 500 gr leverpastej om dagen också.

Bra byte för ekonomin också, från 550 kr för en säck, till 179 kr. Och bättre hundhållning!
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

kl



De foder som funkat bra på minahundar har varit Precept, RC och Doggy.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Min rottis 10 mån äter Lamm o ris Bäst in schow
Fungerar bra. Bra hull fin päls bra mage.
kanon billigt
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Mina har reagerat på royal canin. Bajsade som hästar av pedigree och några andra foder somcoop hade. Nu provar jag som sagt med doggy. Får rabatt som uppfodare på hela deras sortiment.:angel:
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Min får Doggy mini. Har provat Nutra nuggets, Royal canin och Hills men detta är det enda fodret hon hoppar av glädje till och smäller i sig på 2 sekunder, man får ge mer eftersom näringsinnehållet inte är det samma som på mer högkvalitativa foder men så länge hunden är blank i pälsen och pigg och glad så tycker jag det är bra. Billigt dessutom även om det egentligen kvittar.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Min lilla flicka äter Hills, med kyckling och ris som är väldigt bra mot magen, då hon är känslig. Priset är oväsentligt.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

På morgonen och kvällen Bravo färskfoder.
På middagen Royal Canin Mini Junior.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Min äter standart extra. Inga spannmål eller grönsaker i det utan ris och olika kötter och Nina äter med god aptit och är ok i magen. Kostar ca 400:- för 15 kg som räcker ca 1 månad.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Eftersom Klass har sin "fabrik" i samma stad kör vi på det, har anv det i 20 år till våra hundar och dom har alltid glänsande fin päls och bra mage.:d
Har kladdat med färskfoder så länge jag kan minnas så det är inte besvärligt längre. Går på ren vana.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Jag har just gått över till Robur Low Protein, hade tidigare RC mini junior.
Ville ha ett lågproteinfoder till min hund då rasen kan vara lite överkänsliga mot vissa proteiner.

Min hund tålde inte fodret så jag fick byta och kör numera med
James Wellbeloved Lamb & Rice
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Min rottis på 13 månader äter Royal Canine Maxi Junior (15 kg 499 kr) & vid nästa säckbyte så ska jag gå över till RC Maxi adult (15 kg 459 kr).
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Min äter Magnusson's Meat & Biscuit för det mesta. Men eftersom hon har en liten problemmage, som vissa gånger är värre än andra..Så har vi alltid en påse Science Plan i/d hemma med..
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

*kl*

Magnussons ger jag mina.
Båda mår prima av det. Alla hundar utom en har mått väldigt bra av Magnussons.
hihi, ja JEsper mår nog lite vääl bra av det. Jag får leta ett tag för att hitta några revben:p
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

knapplån

Har nu fått reda på vad vovvsn är allergisk emot. i foder så är det foderkvalster, mjölkvalster, och fågel. (hills z/d allergifoder innehöll allt de) inte konstigt att hon bara vart värre...

Har nu gått över till Bravo plus (färskfoder)

Dvärgpinschern kommer åxå få gå över på det. Han funkade bra på det förut, men de va så jobbigt att komma ihåg å ta fram å tina, tog mycket plats osv. Men nu har vi inget val så då kan han lika gärna åxå äta det. 1 påse extra i veckan gör ingen skillnad på plats=)
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

kl

Mina får Pro Plan Salomon & Rice ( bra för hundar med hudproblem) min sch/bc hade som eksem i nacken , dock inget han själv brydde sig i..allt detta har försvunnit och DSG'n äter också av det..han har varit lite kräsen med andra fodersorter)

Vet inte om jag vill byta....detta kostar 480:-/20 kg
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

har nyligen bytt till eukanuba,sensitive skin,kostar 499:- för en stor säck!

blir faktist inte så mkt dyrare än att köpa "billig" mat,med tanke på att han behöver inte äta lika mkt för att få i sig tillräckligt..

jag körde på billigare mat förut,men han fes jätteilla,började klia sig,och bajsade löst,så då tänkte jag att det var dags att byta,sen dess så har allt blivit mkt bättre,fått finare päls,och han har slutat att klia sig helt,så visst så märker man att det är lite skillnad på foder och foder iallafall..

har hafft doggy och best in show tidigare.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
560
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
970
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 541
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp