Va ger ni era vovvar för foder?

Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Royan Canin Mini Sensible. Bara bra till hans känsliga lilla mogge.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

knapplån

Efter lite efterforskning under dagen har jag bestämt mig för att testa orijen till min dvärgpinscher. det är ganska dyrt 13,5 kg för 600 kr Men han äter ca 1,5 dl/dag så det blir ju ingen kostnad. Sen får vi se vad andra vovven är allergisk mot, med lite tur kanske hon kan äta samma.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Nordic Special + äter mina. Kostnaden är numera hög 20 kr/kg, men det tar jag eftersom de mår väldigt bra av det.

//E
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Specific CXD Large Breed äter min, ganska dyrt (500 kr/15 kg, han äter en säck i månaden ungefär) men det verkar fungera bra så vi fortsätter!

Jag praktiserade på veterinärklinik när jag köpte honom och hade 30% på allt foder därifrån, så det låg nära till hands. Från början åt han CPD Large Breed (tror jag det hette, valpfodret var det i alla fall) och eftersom det funkade bra bytte jag bara till vuxenfodret istället när det var dags.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Vi ger våra hundar HUSSES foder. Jättebra foder som hundarna är helt galna i. Hade doggy innan, men det var mindre populärt då två av våra hundar vägrade äta det. Men nu äter dem som dem aldrig sett mat innan:p Samt att dem har gått upp ett antal kilo sen vi bytte för ngn månad sedan.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Jag har just gått över till Robur Low Protein, hade tidigare RC mini junior.
Ville ha ett lågproteinfoder till min hund då rasen kan vara lite överkänsliga mot vissa proteiner.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Min hund får Royal Canin Maxi Light. Gjorde ett försök att byta till Magnussons men då gick han upp jättemycket i vikt, så det var bara att byta tillbaka igen och det funkar finfint! :)
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Min hund får Arion lamm och ris, bästa foder jag haft till honom.
Han äter med glädje och har aldrig varit så bra i magen.
Priset är oviktigt när det kommer till maten.

Arion kostar nästan 500 kr för 15 kg.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

får man fråga varför du börjat med det fodret? *nyfiken*

Om man inte frågar så får man inget veta! :)

Det var faktiskt min veterinär som rekomenderade mig att testa det fodret.Vi hade varit inne på djursjukhuset en hel dag för behandling och provtagningar.Min lille (JRT) fick kräkningar och kunde inte behålla sin mat och efter behandling med antibiotika och allergifoder så är han någorlunda pigg.
Han har känsliga tarmkanaler och om det här fodret passar så tänker jag fortsätta med det.........
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

okej=)

Blev rekomenderad att testa det jag med till min hund som kliade som en galning. redan andra dagen hon å det blossade det upp ännumera och hon såg ut som fan! inte nog med att hon kliade sig och hade sår, nu fick hon små bubblor på hela kroppen=/ provade färskfoder tillslut å då blev hon mycket bättre. sen så bara slutade hon att klia. bytte till sportsmans pride å de funka bra. började på en kurs i februari och tränade massor med frolic som belöning då blossade det upp igen=/ då ringde vi bagarmossen och beställde tid. så nu ligger foderkostnaden på ca 800 kr/månaden (hon äter hills z/d)

Min andra vovve, dvärgpinscher tål inte något av royals foder.
Han är ganska känslig när det gäller foder. Om det fodret inte funkar för din, testa hills=)
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

min vovve får pedigree complete adult med oxkött och nånting jag vet inte om det är den bästa maten men hon verkar må bra av den
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Våra får friskis. Vill endast ge svensk mat till våra. Litar inte på dom utlänska. Efter vissa tester så skall visst ica handlarnas vara det absolut bästa i alla kategorier.men har aldrig provat det.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Mina hundar (labbe å tax) får nu carrier premium, har precis bytt från doggy prima, som också fungerade bra, men de tyckte inte den va lika god som carrien, som kostar 310:- för 15 kg. om man jämför med doggyn som liggre på omkr 179:- men vad gör man inte för de små liven?
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Min hund (labrador) får Robur maintenance på inrådan av förra ägaren. Fungerar fint, fin i mage, päls och alldeles lagom slank.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

kl

jag har gett upp tanken på ett bra svenskt torrfoder som är lätt att få tag på. så nu får de ett kanadensiskt istället, 1st choice. labben får lamm & ris, fetto-schäfern får light. de får ca 5 dl/dag vardera så en säck räcker lääänge (över 1 månad). kostar ca 500/15 kg
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Min lilla flicka får pedigree complete adult, tror att det är kyckling och ris i hennes mat.. har ingen koll då jag förvarar maten i en tunna och slänger säcken så fort jag har hällt upp den i tunnan!

Ett bra foder som funkar jätte bra till min flicka.
Det har även hjälpt henne att lägga på sig och få blank och fin päls.

När jag köper mat kollar jag endast hur mycket råfett det är i maten, lärde mig det av en jägare som sa att man mest skall kolla på hur mycket råfett det är.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Min staff som har någon slags allergi (vi har inte lyckats lista ut exakt VAD det är som han inte tål) får just nu Orijen!
jag är helnöjd, hunden ser fin ut i pälsen och äter bra. Det känns bra att inte ge honom massa spannmål oxå.
20 kilos säck för ca 800 spänn.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
560
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
970
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 541
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp