Va ger ni era vovvar för foder?

Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Samma som du!!

Hundarna är blanka, mjuka i pälsen och fina magarna är jämna och krånglar inte det är dyrt per säck men små givor så det blir drygt.

Samt att gammelhunden hade förut ALLTID problem med sönderpiskad svans under vinterhalvåret (vi hade löst pratat om att amputera) och sen vi bytte foder typ 5 år sen har det inte varit så!!

Så vi byter inte i första taget...
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Carrier Original får våran Rottis och den lilla med. Jätte blank och fin i pälsen och bra i magen.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

*kl*

Royal Canin Medium Adult.
Han får det för att han tycker om det och mår bra av det. Kostnaden känns som att den är av mindre betydelse.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Eukanuba (stavning!?) medium advance. Fungerar perfekt till min vovve. Kostar med SKK rabatten på Granngården ca 450 kr för 15 kg.

Som valpfoder hade jag Precept som fungerarde perfekt (hon växte som hon skulle). Dock var fodret svårare att få tag på under sommaren vid västkusten. Då bytte vi till Eukanuba dels för att det finns överallt + att vi får rabatt på granngården som har detta foder och inte precept.

Jag väljer fodret efter kvalitet var det kostar är inte så jätteviktigt.

:)
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Mina får Pro Pac Large Breed, ett foder som de även fick hos uppfödaren. En säck, 15 kg, kostar 349 kr hos min återförsäljare men de brukar kosta runt 369 kr/15 kg.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Mina äter Best in show.
Funkar bra på det, är pigga, glada och fina i hull och päls:)

Sen får de alltid naturell youghurt på och rätt ofta byts lite av maten ut mot några smaskiga rester;)
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Mina äter eukanuba. Jag ger dom det som funkar. Är magarna i bra form, musklerna sitter där dom skall och hundarna är pigga och matglada. Ja då är jag nöjd.
Betalar 499/säck. Går åt ca:två säckar i månaden.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Min har provat på det mesta, bra, dåligt, dyrt, billigt... Jag har fastnat för Standart Normal, det är ett av dom få torrfoder han äter plus att han blir jätte fin i päls och hull! Att det inte är så dyrt är ju självklart en bonus :)
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Ska prova Doggy prima till hundarna. Har tidigare haft Nutro och varit jättenöjd. Men nu är det 5 hundar och jag måste se över ekonomin lite!
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Just nu äter hon Magnussons, men då jag inte kommer kunna få tag i det längre så kommer jag att byta till Nutra Nuggets Performance.

Hon håller sig jättefin i hullet av Magnussons, haft RC Sensible/Yorkie mf tidigare men då tappar hon i hull. Så provar med ett foder för aktiva hundar - hon motionerar inte jättemkt, men är stressig och förbränner mkt under dagarna så jag inte är med henne (har hundvakt). Så håller tummarna för att damen äter detta nu :crazy:


Jag har gjort tvärtom :) Jag har haft nutra nuggets men ganska nyss gått över till Magnusson.
Men jag tycker nutra är bra, men har tänkt på Magnussons länge eftersom jag haft det för många år sedan och tyckte det var bra.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Min IG får Nutro Choice Lamm & Ris. Hon är 13 år, pigg, blank och fin i pälsen osv. Väldigt nöjd!

Fråga till alla foderkunniga: Hur resonerar ni rörande låta äldre hundar äta ett foder som inte är för seniorer. Min blir trist i pälsen och går ned i hull väl mycket av seniorfodret i mitt märke. Så jag har fortsatt med adult istället. Bör jag göra det eller ska jag pröva senior i något annat märke istället, ex. Orijen (som jag har kikat på)? Eller 'r det bara dumt och onödigt att byta?
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Jag ger min hund Sportsmans Pride, maintenance adult. Det är det som hon fick hos uppfödaren och det har jag fortsatt med. Har fungerat jättebra hela tiden. Kostar ca 380:-/15 kg.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Jag tycker man helt klart kan ge äldre hundar "vanligt" foder. Min gamla fick senoir just för viktens skull, tyckte hon fick äta mer av senoir och bli lite mättare utan att gå upp i vikt
Men sen jag gick över till fri tillgång så får hon också äta adult, och det fungerar bra. Lite har hon gått upp, men det var nog nyhetens behag att få äta när man ville, och att jag ganska nyss bytt foder som jag märker alla äter bättre av.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

kl.

Vår får Bravo färskfoder!
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

*kl*

Eukanuba ger vi här, det är väl inte direkt mitt första val men då vi är fodervärd så blir det enklare att ge vad uppfödaren ger. Färskfoder som jag egentligen vill ge till hunden vill jag inte skicka med vår ibland lite virriga/stressade uppfödare när det är dax för utställning :D
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

*kl*


Vad skall man ge en hund som inte vill äta riktigt?? Det finns ju en tråd om min lilla vovve här där jag berättade om hennes problem.

Nu efter det mest kritiska så är hon piggare men vill inte längre äta det jag bjuder på :(

Har ju kämpat för att få henne att äta penicillin och efter alla turer så tror hon att allt är tabletter nu.

Det enda hon äter är ljumma köttbullar :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
560
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
973
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 542
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp