Uttjatat jag vet, men hästpassfråga...

mirage

Trådstartare
Kortis bara, jag lovar!

Har haft ute en ID-kontrollant som har fixat med min häst så nu är det bara att skicka in papprena. Måste man skicka in originalen eller räcker det med kopior? Tänker då mest på registreringsbeviset. ID-kontrollantens papper måste man väl skicka in i original.

Någon som vet? :bow:

Sv: Uttjatat jag vet, men hästpassfråga...

Registreringsbeviset skickas in i original. Du får tillbaka det.

Jag tog kopia på mitt som jag sparade, och skickade in originalet.
Jag tror att dom vill ha originalet, för den scannar dom över på passet sen. Efterson ID-kontrollanten ritar in kännetecknen med olika färger(visst var det rött och blått)så syns inte det på en kopia,

Om du är orolig för att skicka in originalen så ta kopior och skicka brevet rekommenderat.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 055
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 615
Senast: Enya
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka