Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra jobbat!Nu är vi hemkomna efter en runda i Malmö.
Reka skötte sig bra och jag lyckades ta mig runt i ringen utan att göra bort mig.
Men domaren gillade förmodligen inte hennes typ så hon fick bara VG.
Bra jobbat!
Och där står jag i bakgrunden med rumpan i vädret!
Det låter misstänkt likt min ja..@mysboll Då var det kanske din vovve som sov och gjorde konster i ringen?
Vi var oxå i Malmö igår Iris knep ett CACIB och BIM i sin första unghundsklass
Så stolt över min lilla loppa som skötte sig så bra.
Dommaren var dessutom ganska hård och snål så det kändes extra skoj.
Tyvärr så kändes det kul ungefär i 1 minut sen kom det fram en man och undrade vad det var för fel på hennes rygg, det är ju inte bra, så ska de inte se ut osv Sen kom han fru och sa samma saker... Dessa hade suttit jämte oss hela dagen och kunde knappt hälsa, jag försökte prata med dom men nä de var lite för fina för att prata med en nykomling, hade faktiskt avlat boxer i 30år. Blev väl stötta över att jag inte visste vilka de var Jag skulle inte komma på tanken att gå fram till någon annan o fråga vad det är för fel på deras hund!
Var kanske lite extra sura över att deras "bara" fick ett slätt excellent...
Vet att Iris är lite kutryggig men aldrig någon som kommenterat att det skulle vara nåt fel på henne förr. Nu är jag jätte nojig o vet inte riktigt vem jag ska kolla upp henne hos...
Jäkla folk...
Grattis! Jättekul att det gick så bra, Iris är verkligen toppenfin. Vi har inte lyckats knipa ett CACIB ännu, så det är verkligen inte lätt! Vem var domaren?
Du får gärna PM:a om vilka dina otrevliga grannar var, har mina misstankar om att de kanske föder upp boxer av en annan typ. Jag har ju sett Iris ett par gånger och har inte reagerat på hennes rygg, så jag tror inte det är något fel alls. Det hade du dessutom säkert fått höra från en domare annars, de brukar vara ganska hårda med det. Det är ju möjligt att hon har en lätt tendens till karprygg om hon kutar lite i vissa ställningar, men även om detta är ett fel enligt standarden så har jag aldrig hört att det kopplas till ryggproblem. Breeze har faktiskt en aning välvd rygg också eftersom han är lite lång i länden men det har blivit mycket bättre med styrketräning.
Men sen tycker jag absolut att du ska röntga för spondylos så fort hon fyllt två för det är ju den nya rekommendationen från boxerklubben och krav om man ska få valphänvisning om du vill avla på henne i framtiden.
Jo spondylos ska jag absolut kolla på henne, det blir till hösten när hon fyllt 2.
Så det är MH o röntgen av ryggen kvar innan jag vet om jag kommer kunna avla på henne
Vänta, va, fyller hon 2 år till hösten???
Känns som att du fick henne häromdagen. Tiden bara rusar iväg
@surprice1985 gillar resultatet, inte det avundsjuka och sunkiga beteendet hos dina fellow utställare.
Avundsjukan lyser illgrön och spys ut över minsta lilla detalj, som förstoras upp tills man skulle kunna tro att vinnande hunden är ett missfoster som knappt kan gå, domaren är blind och, inte att förglömma, ens egna förträffliga hund hade bara en dålig dag, trots att den vägrade visa tänderna för domaren. Igen.
Jag vet att det är svårt, men ta inte åt dig! Lärdom till nästa gång: sitt med dem som ärligt gratulerade dig (om någon hann, ibland blir det ju lite stressigt ), eller iaf inte med dem som tittade surt på dig.
Utställningsvärlden kan vara knepig att komma in i inom en del raser, ibland kan det inte ens vara värt det, utan att man satsar på kompisar inom andra raser istället. Då blir avundsjuka sinsemellan aldrig ett problem iaf
Jag hoppas verkligen att du och Iris kan njuta av ert fantastiska resultat, och att er nästa utställningsupplevelse blir mycket, mycket trevligare!
Någon som vet vad bedömningen betyder?
Iris fina syster i Tyskland
Tack fattar ingenting när hon lägger ut deras resultatHon vann unghundsklassen med excellent och fick Cert samt reserv-cacib och reserv-klubbcert.
Avis på rosetterna på den utställningen!Är på ÖKKs inoff i Mjölby och ställer valpen. BIR och BIG 1, så nu väntar vi på finalerna i ett kallt ridhus medan solen lyser utanför.
Avis på rosetterna på den utställningen!