Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I know Får ladda inför utställningarna i Eskilstuna istället som är i sommar.Vad synd!! Hon som sett så fin ut i pälsen.
Är det möjligen SKK:s valputställning i Hässleholm? Jag har anmält min Hanna dit, ställer på söndagen. Förra valputställningen vi var på gick det bra (Flyinge i november, 1:a i klassen och HP), ska bli spännande att se om hon har utvecklats till något bättre eller något sämre...vi är nu anmälda till vår första (inoff) den 24/2, blir till att försöka lära valp att gå ordentligt i koppel kanske hinner kaaanske gå på en till ringträning men får nog sikta in mig på att öva själv
Lika dåligt i skaraborg-örebro trakten,tänkte ställa lilla Boston flickan.Fasen vad dåligt det är med inoff:er på vinterhalvåret! Någon som känner till nått i Östergötland/södra Sörmland?
Är det möjligen SKK:s valputställning i Hässleholm? Jag har anmält min Hanna dit, ställer på söndagen. Förra valputställningen vi var på gick det bra (Flyinge i november, 1:a i klassen och HP), ska bli spännande att se om hon har utvecklats till något bättre eller något sämre...
Hittills så har vi planerat Borås den 30 juni, Tvååker 6 & 7 juli,Öland den 1 september, och Missmyra i oktober. Sedan kommer vi antagligen åka till dessa inoffare också
•7 april, Floby Ridhus
•22 april, Moheda
•26 maj, Lerum (
•28 juli, Ljungby
Var tvungen att kolla vart det låg , det är ju bara 2 tim härifrån så om jag har råd så blir det absolut Vänersborg ocksåVarför Borås och Tvååker men inte Vänersborg?
Kom till Vänersborg allesammans.
Vi kommer.Varför Borås och Tvååker men inte Vänersborg?
Kom till Vänersborg allesammans.
Stort tack för svar!@Preussen och @Millicent
Det är lite olika i olika raser, men det viktigaste är att kopplet inte stör intrycket man får av hundens linjer/rörelser/färger osv. Egentligen får man ha i princip vad som helst (inte flexikoppel, de är förbjudna, och stackel och kanske något mer jag inte minns, var länge sen jag läste den delen av reglerna ), men det viktigaste är att du och hunden är bekväma med ert val. Sen om det är en klädlina eller en silkestråd...
Mitt tips: köp något billigt, diskret utställningskoppel först, som matchar hundens färg. När du står i ringen första gången och folk tittar på din hund vill du helst att det ska vara för att du har en fin hund, inte för att du har ett koppel som tittaren tycker är fult...
Efter lite tränande kommer du lära dig vilken modell på koppel som passar dig och hunden, och då köper du det du verkligen vill ha, och har kvar billig-kopplet till ringträningar och nästa valp
Skall du ha med bling eller utan? Tex showdog, eurogroom, loboo har koppel utan bling. showdog har nog med bling också annars finns det på facebook folk som gör koppelNågon som har tips på utställningskoppel i läder?
Söker både med och utan bling. Har inte kollat eurogroom eller loboo, tack för tipsen!Skall du ha med bling eller utan? Tex showdog, eurogroom, loboo har koppel utan bling. showdog har nog med bling också annars finns det på facebook folk som gör koppel
Jepp, mest troligtHyfsat sugen på att åka ner till Lillian de Wall-utställningen i år och då evt ta med både tanten och hoppetossan. Som tur är så har jag ju lite tid på mig att fundera än Nån annan som ska dit?