Neeeeeeeeeeeeeeeeeej
Jamen jag sa ju det Nu har jag sagt att jag tar dem om det är min uppfödning som drar in dem, kan ju inte ha rosettmord på det viset
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Neeeeeeeeeeeeeeeeeej
Hörrö det blir några mil i bil för dig 16-17/6 kan man sägaNu börjar utställningssäsongen ta form.
12/5 Uleåborg (Finland), Nordisk, ställer Tassa och Olivia
(trol inoff 20/5, Piteå, öva Qine)
26/5 Luleå, SDHK, ställer Tassa och Qine
27/5 Piteå, Nat, ställer Tassa och Olivia
16/6 Vännäs, Nat, ställer trol Tassa och Olivia, inte klart än
17/6 Tromsö (Norge), Int, ställer Tassa och Qine (på 9-månadersdagen )
23-24/6 Hadeland (Norge), griffonspecial+storcertsutställning. Tassa och Qine, trol även Olivia någon eller båda dagarna.
To be continued...
Säsongens mål är FinUch och IntUch med Tassa och gärna något Nordiskt cert, om hon inte blir dräktig. Qine ska helst plocka något cert innan sommaren är slut. *hoppashoppashoppas*
Äh, vad gör man inte för chansen att vinna rosetter?Hörrö det blir några mil i bil för dig 16-17/6 kan man säga
Äntligen har årets utställningssäsong börjat "på riktigt" (vi räknar bort den bedrövliga MyDog-helgen) med årets första boxerspecial. Jag var pessimistisk och nervös innan, mycket beroende på att det nu är år två i öppenklass och målet hade ju varit att ta oss till bruksklass innan han blir lastgammal. Inte blev man gladare av att det bara var en hane i bruksklass... ;P
Det var en ganska stor öppenklass med 12 hundar och vi slutade två efter en lite överraskande etta, inte en av de som jag hade oroat mig för. Alla fyra placerade fick CK och i bästa hane var det nog 12 hundar igen så domaren började direkt att gallra. Han plockade snabbt ut juniorvinnaren, öppenvinnaren och championvinnaren. Sen gick han fram och tillbaka längs raden av hundar flera gånger och jag var övertygad om att det var kört. Men till slut så verkar han ha valt mellan bruksvinnaren och Breeze och det blev Breeze.
Med tanke på hur länge han dividerat blev jag inte förvånad över att vi snabbt placerades som fjärde bästa hane. Vann gjorde öppenvinnaren, två blev junioren och tre championhanen. Typmässigt var de alla grövre än Breeze och i kritiken stod också att han ville ha en grövre benstomme. Så vi slank nog med på huvudet (han gav detaljerade öppen kritik i en del klasser och var väldigt petig med huvudena) trots att kroppstypen inte var hans ideal. Så det kändes faktiskt kul.
Nu laddar vi för Atibox nästa. Det börjar visst närma sig 500 boxrar anmälda!
Visa bifogad fil 14268
Grattis!! Kommer ni till Alvesta med?
Ses kanske nere på Atibox! Det ska bli spännande Vi skulle haft träning inför den idag men blev för få anmälda så den ställdes in... Tur vi inte ställer förrän på söndagen så jag hinner titta på Lördagen
4 månader, 6 månader, 4 månader, 4 månader. Zeppe ställdes på officiell utställning, de andra på inoffar. Jag tror inte att jag hade gjort något annorlunda idagFråga. Hur gammal var er hund första gången ni ställde (valp) och hur kändes det? Skulle ni göra om det igen eller tänkt annorlunda? Vad för typ av utställning var det?
Är sugen på att ställa på My Dog 2019 om jag får valp från kullen jag nu väntar på. Bara det att valpen kommer vara exakt 6 månader (mer eller mindre på dagen, beroende på när de föds) när det är. Kanske är riktigt dumt att köra en utställningsdebut på ett sådan ställe tänker jag? Jag har ju bara ställt vuxen hund och har inte jättestor valperfarenhet så har inte så mycket att förhålla mig till...
Min lilla var 3 mån på hennes första utställning i Danmark. Fast hon är iofs världens coolaste. Kommer garanterat ställa nästa valp så tidigt också om det finns möjlighet!Fråga. Hur gammal var er hund första gången ni ställde (valp) och hur kändes det? Skulle ni göra om det igen eller tänkt annorlunda? Vad för typ av utställning var det?
Är sugen på att ställa på My Dog 2019 om jag får valp från kullen jag nu väntar på. Bara det att valpen kommer vara exakt 6 månader (mer eller mindre på dagen, beroende på när de föds) när det är. Kanske är riktigt dumt att köra en utställningsdebut på ett sådan ställe tänker jag? Jag har ju bara ställt vuxen hund och har inte jättestor valperfarenhet så har inte så mycket att förhålla mig till...
Fråga. Hur gammal var er hund första gången ni ställde (valp) och hur kändes det? Skulle ni göra om det igen eller tänkt annorlunda? Vad för typ av utställning var det?