Endast den utställningen som blir här hemma i Eskilstuna, sedan får vi se om det blir hundmässan i vinter.Men åh vad tråkigt att höra!
Har du fler utställningar inbokade framöver?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Endast den utställningen som blir här hemma i Eskilstuna, sedan får vi se om det blir hundmässan i vinter.Men åh vad tråkigt att höra!
Har du fler utställningar inbokade framöver?
Grattis @Linda_A ni knep väl oxå en fin placering tyckte jag att jag såg?
Tack och grattis själv! Iris ser verkligen jättefin ut. Ja, vi blev tredje bästa hane idag och det var en hel del fina hanar, så det var roligt.
Håller tummarna för er i framtiden, Fenna är ju så himla fin!!Endast den utställningen som blir här hemma i Eskilstuna, sedan får vi se om det blir hundmässan i vinter.
Vad är det för företag? Tycker oftast att det är enkelt att anmäla faktiskt men jag anmäler oftast via skks internetanmälan. Per post har jag aldrig anmält.Jag har precis försökt navigera det här med anmälan till utställning och känner mig ytterst avskräckt, både på grund av hur otroligt tungrodd proceduren verkar vara, men bemötandet från företaget som ska administrera anmälningarna, herregud! Jag kommer från hästvärlden som är väldigt lättarbetad och kundvänligt, det här med att anmälan stänger en månad i förväg utan möjlighet att efteranmäla är för mig mycket märkligt. Och postanmälan? Va? Blir ett projekt att försöka vänja sig vid det här och utveckla lite tjockare skinn... Fick efter att ha jagat det här företaget via mail, telefon och sms till slut ett "det är försent nu!!" [sic] ingen hälsningsfras, inget namn, ingenting! Till en kund?
Vad är det för företag? Tycker oftast att det är enkelt att anmäla faktiskt men jag anmäler oftast via skks internetanmälan. Per post har jag aldrig anmält.
Vet inte om det är ok att skriva ut namnet med tanke på att jag inte var nöjd? Nu är jag förvisso nybörjare så framstod säkert som lite dum som inte visste att efteranmälan inte är vanligt/standard (det är alltså första gången nånsin jag ska ställa ut) men jag fick inte ens ett svar på över en vecka och sen få det svaret jag fick. Hade det skadat med ett "tyvärr" liksom?
Jag ville det men det hänvisades till företaget, nåja! Fanns ett nummer man kunde ringa från fredag direkt till utställningen så kan ju alltid prova, annars får jag göra ett nytt försök med en utställning som fortfarande är öppen helt enkelt! Mycket nytt för mig det här.Jaha, jag tolkade ditt andra inlägg som att du skulle börja ha någon form av ansvar över anmälningar. Är det inte bättre att vända sig till klubben som anordnar utställningen istället för det företag som administrerar anmälningarna?
Jag ville det men det hänvisades till företaget, nåja! Fanns ett nummer man kunde ringa från fredag direkt till utställningen så kan ju alltid prova, annars får jag göra ett nytt försök med en utställning som fortfarande är öppen helt enkelt! Mycket nytt för mig det här.
Kanske man inte får, vet faktiskt inte.Vet inte om det är ok att skriva ut namnet med tanke på att jag inte var nöjd? Nu är jag förvisso nybörjare så framstod säkert som lite dum som inte visste att efteranmälan inte är vanligt/standard (det är alltså första gången nånsin jag ska ställa ut) men jag fick inte ens ett svar på över en vecka och sen få det svaret jag fick. Hade det skadat med ett "tyvärr" liksom?
Är efteranmälan stängd så är det ju så. Man trycker ju kataloger och dylikt och därför är efteranmälningar ofta inte möjligt.
Ja absolut, men det visste ju som sagt inte jag för jag har aldrig ens varit på en hundutställning, inte så lätt! Man kan ju faktiskt vara trevlig ändå även när man säger nej. Nu var det ju en stor officiell utställning så då kanske det ännu mer är viktigt att åtminstone vara LITE proffsig. Men det är kanske normalt att vara snorkig mot någon som bara vill ha svar? (Alltså smset jag fick).
Jag är van vid att kunna anmäla fram till dagen innan, att startlistor finns i appen och att resultaten kommer live, inte visste jag att det är såpass stor skillnad när man ska ställa hund... eller att man kan anmäla som reserv eftersom vi också har maxantal för domarna.
Nu är det ju som det är, jag får ju ta en annan utställning och det är ju ingen fara, det var det otrevliga bemötandet som avskräckte mest och hur lång tid innan man måste anmäla eftersom det var nytt för mig.
Det är lite mer som skiljer ja! Man kan tycka att hund kan ta efter lite från hästsidan på vissa saker. Liverapportering finns i danmark tex, men inte i sverige!Ja absolut, men det visste ju som sagt inte jag för jag har aldrig ens varit på en hundutställning, inte så lätt! Man kan ju faktiskt vara trevlig ändå även när man säger nej. Nu var det ju en stor officiell utställning så då kanske det ännu mer är viktigt att åtminstone vara LITE proffsig. Men det är kanske normalt att vara snorkig mot någon som bara vill ha svar? (Alltså smset jag fick).
Jag är van vid att kunna anmäla fram till dagen innan, att startlistor finns i appen och att resultaten kommer live, inte visste jag att det är såpass stor skillnad när man ska ställa hund... eller att man kan anmäla som reserv eftersom vi också har maxantal för domarna.
Nu är det ju som det är, jag får ju ta en annan utställning och det är ju ingen fara, det var det otrevliga bemötandet som avskräckte mest och hur lång tid innan man måste anmäla eftersom det var nytt för mig.
Nej, givetvis ska man klara av att kunna svara trevligt. Tyvärr har jag liknande erfarenhet av min länsklubb.
Hundutställningar sker inte på samma sätt som med hästar, det skulle vara snudd på omöjligt att genomföra. Det enda du behöver ha koll på är anmälans sista datum, och att helt enkelt anmäla innan dess.