Utställning? (Jack Russel)

jemeni

Trådstartare
Går i lite tankar på att ställa ut min vovve.
Finns här någon som är bra på Jack Russel?
Själv vet jag inte riktigt hur de ska se ut (mer än vad jag kan läsa mig till) (utställning hålls av JRTC of Sweden så jag för vara med)
Här kommer lite bilder....

Focus6.jpg

Focus4.jpg

Såhär ser vi ut till vardags
Focus3.jpg

Vad tror ni är hon skapt i rätt form???

Sv: Utställning? (Jack Russel)

Hon ser riktigt fin ut! Trevlig typ måste jag säga och inga direkta graverande fel utifrån vad man kan se på bilderna - men sen är det ju så att de viktigaste punkterna på en russell måste man se och känna på hunden för att kunna bedöma; hundens storlek, bröstkorgens storlek och flexibilitet, hårlagets kvalitet. Utifrån dessa bilder kan man heller inte bedöma front, bakställ, rörelser, bett osv. Men det är klart du kan ställa ut henne om du vill! Lite nyfiken på vad det är för stam på henne?

Kommer från Foxbolt om jag inte mins helt fel så är stammen:

mamma: Kingsway Mizen of Foxbolt
Pappa: Foxbolt Helge Kort Och Gott

(ska kolla när jag kommer hem)

Ok. Mamman är fin och det är ganska intressant stam på henne också, tysk import med engelska och amerikanska linjer.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
36
· Visningar
765
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 835
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 683
Senast: Cissi_ma
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 620
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka