Utsällningsfråga?!

Alfakrulls

Trådstartare
Vart någon stanns måste man vara medlem för att få ställa ut?
I en viss klubb? I SKK?

Vill så gärna testa på att ställa min Samojed tik, men har faktist ingen anning hur det går till, vart man ska vända sig, vart man finner tävlingar, och om man ska vara medlem någon stanns?!

Men hoppas ni bukare kan svara på detta!
Ni verkar så kunniga ni!! :D
 
Sv: Utsällningsfråga?!

Vart någon stanns måste man vara medlem för att få ställa ut?
I en viss klubb? I SKK?

Vill så gärna testa på att ställa min Samojed tik, men har faktist ingen anning hur det går till, vart man ska vända sig, vart man finner tävlingar, och om man ska vara medlem någon stanns?!

Men hoppas ni bukare kan svara på detta!
Ni verkar så kunniga ni!! :D

Det lättaste är om du vänder dig till din uppfödare angående råd om hur du ska ställa hunden. De brukar vara väldigt hjälpsamma. Jag frågade min uppfödare 100 frågor inför min första utställning och hon hjälpte mig mycket med träning och lite tips.
Om du ska ställa på en utställning som SKK anordnar så måste du vara medlem i SKK. Om du ska ställa på en Samojed special (om det finns sådana), så brukar det vara ett krav att man är medlem i rasklubben. Men om det däremot är en inofficiell så behöver du inte vara medlem i någon speciell klubb.
Jag har Leonberger och är medlem i både rasklubben och SKK för att kunna ställa ut överallt om jag så vill :)
SKK utställningar finns på SKK:s hemsida http://www.skk.se Klicka sedan på verksamhet//kalendarium//utställningar och sedan 2007 el. 2008. Det är bara en utställningar kvar i år. Inofficiella finns i tidningen Hundsport (som man får om man är medlem i SKK).

Lycka till!! :)
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 078
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 435
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 446
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 632
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp