Utrustning?

B

Bim

Jag var med mitt barnbarn och tittade på fälttävlan i helgen. Jag är själv gammal dressyrtant och kan inte något om fälttävlan men jag har en fråga, får man verkligen rida dressyren med mössa på hästen.
Jag såg nämligen en flicka som gjorde detta och jag blev riktigt förvånad. Är detta verkligen tillåtet? Jag tror flickan red något som hette debutant.

Sv: Utrustning?

Var det möjligen åkerbo du var på?
Jag var där och såg också ngr rida dressyren med mössa på hästen.
Jag har inte TR i hand men jag tror inte att det är tillåtet

Jag tror Tim EM-ponnyn i dressyr i år oxå red med "mössa" det var ialla fall en bild från EM i Ridsport.

i sverige är det inte tillåtet men utomland är det det,, så var det innan iafl.

i sverige är det inte tillåtet men utomland är det det,, så var det innan iafl.

men numera kan tydligen varje tävlingsplats ge dispens. Insekter finns det ju mer eller mindre av... :)

utomlands gäller samma sak: dvs att GJ ger dispens före tävlingen till samtliga ekipage.

gäller fälttävlan
dressyr hade annan formulering

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 862
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 755
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 953
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2