Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det tycker inte jag. Eller snarare, jag tycker inte att någon ska göra det.OM övergreppshandlingarna hade skett i ett i övrigt väl fungerande och stabilt förhållande (vilket känns som en motsägelse i sig) så hade jag själv kanske, efter chock och ilska, försökt utvärdera möjligheterna att trots allt hamna på rätt kurs igen.
Det där rara kan man i så fall starkt ifrågasätta. Det låter som en skenbar rarhet, eftersom det kommer ut något riktigt stört i nattens mörker.Det tycker inte jag. Eller snarare, jag tycker inte att någon ska göra det.
Man ska inte stanna hos någon som förgriper sig på en. Oavsett hur rar personen må vara i övrigt.
Ja, exakt. Det är ju bara en fasad.Det där rara kan man i så fall starkt ifrågasätta. Det låter som en skenbar rarhet, eftersom det kommer ut något riktigt stört i nattens mörker.
Vad som dessutom stör mig i det här fallet är att killen är lättad för att det kommit fram. Det är något man ofta hör från förövare och för mig låter det som att det de gjort är ett tvångsmässigt beteende, något de skäms över men inte kan kontrollera. Det är riktigt otäckt.Ja, exakt. Det är ju bara en fasad.
Vad som dessutom stör mig i det här fallet är att killen är lättad för att det kommit fram. Det är något man ofta hör från förövare och för mig låter det som att det de gjort är ett tvångsmässigt beteende, något de skäms över men inte kan kontrollera. Det är riktigt otäckt.
Eh nä..Det låter för jävligt!
Jag tänker att...
OM övergreppshandlingarna hade skett i ett i övrigt väl fungerande och stabilt förhållande (vilket känns som en motsägelse i sig) så hade jag själv kanske, efter chock och ilska, försökt utvärdera möjligheterna att trots allt hamna på rätt kurs igen.
Men i den helhetsbild som du ger, med så grava svårigheter att kommunicera, så tycker jag att det varken låter önskvärt eller möjligt. Jag hade avvecklat förhållandet, under kontrollerade former.
Det är skönt att läsa att du har bra nätverk med vänner och familj, och det känns som om du har bra förutsättningar att avsluta det här kapitlet och se fram mot nästa kapitel i ditt liv!
Det där rara kan man i så fall starkt ifrågasätta. Det låter som en skenbar rarhet, eftersom det kommer ut något riktigt stört i nattens mörker.
Han har inte haft sex med dig. Du var i ett hjälplöst tillstånd = Han våldtog dig.Min kille har haft sex med mig när jag sovit.
Han stänger sig som en mussla. Jag tog upp det vid ett senare tillfälle och frågade honom om ifall detta hade hänt hans mamma eller syster, vad hade han känt, tänkt och gjort då? Hur hade han velat att de agerade? Han hade inget bra svar på det mer än att bli skamsen och låg och ledsen så jag gav upp det.
Vi har väl inte löst det riktigt än. Försöker fortfarande få tillbaka tilliten och lugnet.
Jag känner mig dock inte olustig längre att sova brevid, jag känner mig säker men den lilla röste kommer nog alltid finnas där oavsett vem det är.
Jag är säkert dum men jag älskar honom för mycket för att dra. Han ångrar sig djupt och jag väljer att tro att hon vill vara en bättre människa.
Jag har inte ångrat beslutet att fortfarande vara tillsammans.
Men allt du ska tänka på är att det måste kännas rätt. Känns det fel är det nog fel.
Men hjälp! Jag blir jätteledsen och chockad över vad han utsatt dig för.
Jag brukar aldrig skrika "dumpa". Men i det här läget har jag svårt att se hur man skulle kunna rädda något. Jag förstår att du har svårt att hantera allting som skett. Det är ju så himla absurt att den man älskar ska utsätta en för såna avskyvärda övergrepp och sen dessutom låtsas som ingenting.
När man har sex med någon så har man ju det ihop, man får gensvar och normala människor går igång på gensvaret.
Här finns det ju liksom inga tvivel om att han trott du varit vaken, du gillade vad han gjorde etc etc.
Hur funkar man om man ens går igång på ngt sånt? En sovande människa som inte i förväg gett ngt godkännande..
Om du bestämmer dig för att lämna kan du självklart träffa någon ny sen om och när du vill.
Och jag håller med övriga kloka som säger att bo själv i lägenhet eller vad som helst måste kännas bättre än att bo i ett hem man inte riskerar bli utsatt för övergrepp i.
Och jag håller också med om att det är viktigt att du inte tränger undan dina känslor kring vad som hänt.
Det kan skapa enorma psykiska och fysiska problem om man tränger undan såna känslor.
Du tycker det är obehagligt att han pussar/tar på dig. Det är inte hans rättighet att göra det. Det är ett privilegie man får förtjäna.
Tänk på att du har rätt att säga nej till sånt om du inte vill.
Tänker på dig och skickar styrka i stora högar!
Men hjälp! Jag blir jätteledsen och chockad över vad han utsatt dig för.
Jag brukar aldrig skrika "dumpa". Men i det här läget har jag svårt att se hur man skulle kunna rädda något. Jag förstår att du har svårt att hantera allting som skett. Det är ju så himla absurt att den man älskar ska utsätta en för såna avskyvärda övergrepp och sen dessutom låtsas som ingenting.
När man har sex med någon så har man ju det ihop, man får gensvar och normala människor går igång på gensvaret.
Här finns det ju liksom inga tvivel om att han trott du varit vaken, du gillade vad han gjorde etc etc.
Hur funkar man om man ens går igång på ngt sånt? En sovande människa som inte i förväg gett ngt godkännande..
Om du bestämmer dig för att lämna kan du självklart träffa någon ny sen om och när du vill.
Och jag håller med övriga kloka som säger att bo själv i lägenhet eller vad som helst måste kännas bättre än att bo i ett hem man inte riskerar bli utsatt för övergrepp i.
Och jag håller också med om att det är viktigt att du inte tränger undan dina känslor kring vad som hänt.
Det kan skapa enorma psykiska och fysiska problem om man tränger undan såna känslor.
Du tycker det är obehagligt att han pussar/tar på dig. Det är inte hans rättighet att göra det. Det är ett privilegie man får förtjäna.
Tänk på att du har rätt att säga nej till sånt om du inte vill.
Tänker på dig och skickar styrka i stora högar!
Alltså jag ser det inte som att du varken fegar ur eller förhalar. Jag ser en människa i kris och processen tar ett tag innan man kan "se" o orka agera.
Var inte hård mot dig själv.