Mittens
Trådstartare
Det är svårt att välja ord här. Jag vill inte slänga med de farliga, som egentligen passar in. Jag gör ett försök.
Det han gjorde mot dig, så många gånger, är bland annat att han tog din bestämmanderätt över din egen kropp ifrån dig, och det är fullständigt fel på alla plan och i alla dimensioner.
Jag har varit där. För mig blev det värre med tiden för att jag stannade.
Relationen blir inte bra igen. Det går inte att lita på en person som svikit så djupt och på ett så genomvidrigt sätt. Det borde du inte göra heller. Egentligen var förhållandet inte bra på fyra år innan du märkte det, tänk på det.
Känslan du har när han vill pussas och kramas, ta den på allvar! Lyssna på dina känslor, de talar om för dig att det är över mellan er, och han redan har början förändra den du är i och med hur du känner om du springer in i någon på stan till exempel. Till slut blir man liten och rädd mest hela tiden.
Låt honom inte göra det! Gå!
Handlingen i sig hade jag polisanmält om det hände mig idag. Då gjorde jag inte det, vilket jag ångrar nu. Det vore en bra markering som kanske går in i hans skalle. Personer som din sambo verkar aldrig verkligen förstå att det de gjort inte är okej, att det är ett övergrepp på riktigt.
Du klarar dig fint utan honom. Vi på Buke är ett fantastiskt skyddsnät, vi stöttar i varje steg och hjälper till praktiskt där vi kan.
Om du inte har råd att bo kvar där ni bor nu så kommer du att fixa det på ett nytt ställe. Låt inte det stå i vägen för ditt välbefinnande.
Bra gjort att du dumpade "psykologen". Jisses, där har vi en som borde mista sitt jobb. Det var ett stort steg i rätt riktning.
Ditt inlägg orsakade känslostorm här så nu har jag grinat och velat dansa av någon slags frihetskänsla inom loppet av typ 30 sekunder. Jisses vilket kaos i min arma hjärna.
Jag blir så ledsen att höra att ännu en behövt vara med om det. Det är så illa på så många plan. Jag blir så arg och ledsen!
Jag ska ta mina känslor på allvar. Jag ska verkligen det, för min egen skull. Egentligen är jag ju nog precis som du säger redan medveten om att det är kört men jag fegar och förhalar och går i någon slags periodvis dvala över dygnet.
Tusen tack för pepp och support. Det är värt precis allt.