Utländska avkommeresultat?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare LenaB
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 223
L

LenaB

Undrar hur man kan hitta resultat på utländska hästar? Gärna tips från alla länder men jag tänkte på resultat från Danmark. Finns det någonstans man kan söka på avkommor och/eller resultat?

Sv: Utländska avkommeresultat?

I danmark är det enkelt att få resultat,dom har en heste-databas som är full med info,dock är tävlingsresultaten inte alltid tillförlitliga då den inte är full inkörd så där får man gå till infosport

Är det den HÄR du tänker på? Sökte på Heste-databas men hade lite svårt att hitta, fick fram massor med salusidor dock! :D

HesteData finns men den måste man ha abbonemang på. Det har jag:)

Så här hittar du resultat på avkommor till hingstar stående i Danmark:
följ länken

http://www2.varmblod.dk/cgi-bin/HingsteStambog.asp

klicka på "info-side" på den hingst du är intresserad av.

Klicka sedan på "Landscentret|Hest" i höger spalten.

Uppgifter om hingstens avkommor (t ex tävlingsresultat) kan du seda klicka fram i högerspalten.

Man behöver inget abbonemang på den äldre versionen av hestedata:D
Här kan du söka tävlingsresultat, http://dyrreg.lr.dk/t7fb8dw/web00100$.startup

Jag har skickat den länken till andra som aldrig haft abbonemang och de säger att de inte får upp länken:confused:

Tack allihopa!

Pazuzu: Jag kunde också öppna länken men tyvärr fanns avkomman jag sökte inte med.
Men jag hittade mer info om stoet :D Tack!

Allmänt:
Kan tipsa om en annan sida från Tyskland där man kan kolla upp resultat på hästar, ryattare eller speciella platser. Dock LÅNGT ifrån komplett men man kan hitta något i alla fall. LÄNK
Uppe till höger (Suche=söka) kan man skrolla ner till Pferdename (hästnamn), skriv in hästens namn till höger och tryck på "Suche".

En annan fråga angående det här med länkning. Om det inte är reklam får man lägga in länkar då tex den jag la in?

Holländska hästars (KWPN,BWP)resultat och stamtavlor hittar ni i: paardenfokken.nl

*KL*

Nu när databasen är officiell, så kan jag ju tipsa om sporthorse-data.com - främst halvblod men lite annat finns också. Monitoreras (eller vad man nu säger på svenska) noga dagligen för att undvika felaktigheter.

Mvh Cissi

Liknande trådar

Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 033
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Såg precis att det från och med nästa år blir obligatoriskt att genomföra test av andningen på mops samt engelsk och fransk bulldogg...
2
Svar
37
· Visningar
3 463
Senast: AraSlei
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 713
Senast: ildiko
·
Avel Jag söker avkommor till mitt sto som stått som avelssto i Danmark. Jag har sökt på alla sätt jag kommer på efter dem men hittar inget...
Svar
2
· Visningar
556
Senast: KattenJ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka