Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men oavsett om man är myndig eller inte med det ansvar som man då har, så kan ju faktiskt en erfaren 17-årig ryttare klara upp en krissituation bättre än en 50-årig nybörjare. Eller hur? Att rida ut ensam bör man inte göra förrän man är tillräckligt erfaren på hästryggen, oavsett ålder.
Det var så jag menade med mitt inlägg.
Vad sjutton har barn till häst ute i trafiken att göra??? Och, vad har det med den totala ponnyridningen att göra?Låter ju inte klokt!! Men det är väl som jag bittert konstaterat nån gång tidigare. Alla barnponnyer ska väl utrotas, ridning ska bara ske i ridhus o så!!
Hoppas verkligen inte sånt skit är sant!! Hur ska våra barn bli intresserade av hästarna om de får en massa sjuka förbud o överbeskyddande vuxna kring sig?? Skada sig kan man bara genom att kliva ur sängen ju!!
Låter ju inte klokt!! Men det är väl som jag bittert konstaterat nån gång tidigare. Alla barnponnyer ska väl utrotas, ridning ska bara ske i ridhus o så!!
Hoppas verkligen inte sånt skit är sant!! Hur ska våra barn bli intresserade av hästarna om de får en massa sjuka förbud o överbeskyddande vuxna kring sig?? Skada sig kan man bara genom att kliva ur sängen ju!!
Vad sjutton har barn till häst ute i trafiken att göra??? Och, vad har det med den totala ponnyridningen att göra?
Uteridning handlar väl inte om att rida i trafik i första hand! Jag är inte i trafiken alls mycket utan i skogen!
Och om det kommer en skogsmaskin, snöskoter, motorcross, etc...och det händer något. Vem ansvarar???O vad det har med ponnyridningen att göra?? Jo, det finns en allmän attityd ungarna gentemot som är alldeles för överbeskyddande.
Den attityden har jag inte sett röken av men kan tänka mig att den uppkommit p.g.a att det hänt för mycket olyckor i samband med ponnyridning.
Ponnyer o hästar är farliga o det vet alla men måste de då behängas med en massa förbud??
Det är inte på förslag att förbjuda ponnyridning utan nu handlade det om IFALL det finns en regel där det krävs en ansvarig myndig person med.Ungarna får inte klättra i träd, inte göra nånting alls på egen hand längre... hur tusan överlevde vi då som inte hade alla dessa förbud?? Hur ska barnen bli självständigt tänkande om de bara begränsas med en massa överbeskyddande regler??
Ungarna får fortfarande klättra i träd och fara fram och bli självständiga...MEN, någon måste fortfarande vara ansvarig när/om det händer något.
Uteridning handlar väl inte om att rida i trafik i första hand! Jag är inte i trafiken alls mycket utan i skogen!
O vad det har med ponnyridningen att göra?? Jo, det finns en allmän attityd ungarna gentemot som är alldeles för överbeskyddande.
Ponnyer o hästar är farliga o det vet alla men måste de då behängas med en massa förbud??
Ungarna får inte klättra i träd, inte göra nånting alls på egen hand längre... hur tusan överlevde vi då som inte hade alla dessa förbud?? Hur ska barnen bli självständigt tänkande om de bara begränsas med en massa överbeskyddande regler??