Glimfeather
Trådstartare
Jag har en utehund ... jag har det svalt inne, öppnar alltid ett fönster på natten. Ändå har jag en herre som börjar vanka omkring tidigt på morgonen och vill ut! Just nu sitter han och stirrar på dörren jag har i sovrummet. Jag har en inhägnad där ute som han får vara i när jag är vaken. Har inte det bästa staketet nu, kompostgaller. Dock stadigt förankrat i det före detta staketets järnstolpar. Men det är inte högt som ni vet egentligen är jag inte orolig för att han ska hoppa över. Han är en lugn kille som inte vet att han kan. Mest är jag orolig över att han skulle bli stulen om jag lät honom sova där. Bor visserligen på landet, men det har ofta varit inbrott runt omkring på sista tiden. Han skäller så fort nån visar sig, men jag är nojig
Ni som låter era hundar bo ute om nätterna, vad har ni för staket och säkerhetsåtgärder för att hunden inte ska kunna ta sig ut och ingen ta sig in? Det vore skönt för honom att få sova ute klara nätter, speciellt på sommaren!
Ett problem är att jag hyr, men hyresvärdarna är inte omöjliga när det gäller något och har själv hundar, så en lite säkrare inhägnad hade ju gynnat dem också, när jag en gång flyttar Dock vill jag ju inte lägga ner massor med pengar om jag nu väljer att låta det stå kvar när jag flyttar.
Ni som låter era hundar bo ute om nätterna, vad har ni för staket och säkerhetsåtgärder för att hunden inte ska kunna ta sig ut och ingen ta sig in? Det vore skönt för honom att få sova ute klara nätter, speciellt på sommaren!
Ett problem är att jag hyr, men hyresvärdarna är inte omöjliga när det gäller något och har själv hundar, så en lite säkrare inhägnad hade ju gynnat dem också, när jag en gång flyttar Dock vill jag ju inte lägga ner massor med pengar om jag nu väljer att låta det stå kvar när jag flyttar.