Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har själv blivt broddsparkad i bägge låren av en 500 kg häst som slog bakut och om min lilla 50 kg kropp klarade en sån sprak förutom en liten lårkaka blir nog inte skadorna så stor på en hästheller (om det inte träffar väldigt olyckligt)
ang spark och fläkskador är väll bådaalvarliga men en broddspark på "rätt" ställe är ju betydligt minder farligt än fläkskador
Om du tittar i tråden så ser du att det är du som addresserat mig personligen. Innan dess har jag över huvud taget inte vänt mig till dig, det är du som ansett dig påhoppad helt utan befog. Läs!
finns de någon här som inte broddar hästen i hagen? har nämligen hört väldigt många som säger att dom inte broddar i hagen och att hästen går väldigt väldigt förstiktigt endå..
dom har tillom ridit fram o tillbaka till ridhuset när de vart halt och de är kanske 200m dit..
så klarar sej hästarna utan brodd fram o tillbaka från hagen om de är förstiga hästar? i hagen är de inte halt.
eftersom folket i stallet inte vill ha hästarna broddade har ja inte så mycket val..och är de extrem is..alltså riktig blankis så sandar dom vägen till hagen..
*knapplån*
jag broddar bara precis när jag ska rida ut och det är is på vägen.. vill inte riskera skador pga att man har varit för lat och inte orkat ta ur brodden
Jag låter broddarna vara kvar pågrund av säkerheten inte av lathet. Vi har en grymt stabil flock med 3 hästar och inge bråk. Delar på lunch hö högar osv.
Vill inte ha några senskador här inte.
Men eran hage kanske inte är så isig osv
jo det beror ju på hur hagarna ser ut. vi har ingen is i hagen och hästarna är inte alltid så jätte trevliga mot varandra så för oss ör det mycket bättre att ta av brodden