U's tecknartråd 2

Sv: U's tecknartråd 2

kl

57703_1294620479.jpg

*hungrar efter konstruktiv kritik*
gief :devil:

Mer skugga!! Jag skulle vilja se mer "gråskala" alltså inte bara vit, och sen svarta skuggor, utan mer varierad skuggnyans. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara, hoppas att du förstår! :p Other than that, gr8 job! :)

Är det mer som tonade skuggor du menar? :D

Men jag håller med, bra jobbat! Har du lagt upp något tidigare i tråden? :bump:

tack för kommentaren :bow:

mjo, det är skuggor som jag behöver jobba med, men jag får liksom aldrig riktigt till det >< , men bilden är inte 100% färdig för att jag ska vara 100% nöjd heller, men det blir jag ju å andra sidan aldrig :grin:
ska dock jobba mer med bilden idag!

soffi; yes, jag har laddat upp mer i tråden :)

btw; vad tycker ni om läpparna? det är väl egentligen dom som jag har jobbat mest med och som har mest skuggor :o

Precis, tonade skuggor är nog det jag saknar. :p

Tekphoto:
Läpparna tycker jag blev bra! Du har en egen stil när du ritar, vilket är bra! :laugh: Det jag skulle säga som kritik är nog att försöka teckna fram dem med hjälp av skugga istället för streck. :) (Tycker du jag är för hård, så säg bara till! :o)

Jag måste fråga, ritade du den från huvudet, eller ritade du av en annan bild? Ritade du med kol?

KL mig själv:

Vore det inte kul om alla som lägger upp teckningar/målningar berättar lite om vad de använt sig av för slags pennor och verktyg, hur länge de har jobbat med bilden, vilken teknik man använt och vad man ville uppnå med sin teckning? Det blir lättare att ge konstruktiv kritik då! :)

För hård är du definitivt inte, kritik behöver jag ju :p

Men jo, jag är lite för fast vid strecken, om man säger så, men jag försöker o få fram bilderna mer med skuggor nu.
Behöver köpa fler pennor o sådär med :D
Just nu ritar jag med Staedtler pennset med 6 pennor i.
Vad ritar du med?

Vet du förresten ngn bra internet-affär med bra pennor o skissgrejer?

Hej, bildbomb, kritisera om ni känner för det!
Dagens tatueringsskiss
2dmi13t.jpg

Äldre tatueringsskiss
07d742421542422b8d154b2e265a6301_l.jpg

Tony Ward
165075_1627415800039_1075885155_31720402_2192927_n.jpg

Häst i akvarell
1zxy6wk.jpg

Afrikan i akvarell
1oq6xf.jpg

Jag ritar också med dem, men jag gillar dem inte så jättemycket. Jag tycker de är lite "klumpiga" så jag använder mig också av stiftpennor, gärna med 0.5 stift i, för att kunna rita små detaljer. Så mitt tips är att använda sig av stiftpennor! :) Och juste, när du skuggar, försök att inte använda fingrarna, utan ta hellre en bit bomull, en tops (för detaljer) eller en bit papper för att sudda ut skuggorna med. För highlights är det bäst att använda sudd tycker jag.

Knepet att få till riktigt fina teckningar är inte att använda sig av massor med olika pennor, utan att ha några få, som man vet hur man använder.
Jag hittade en sida som säljer art supplies, som ser väldigt proffsig ut. Jag har dock för mig att man inte får länka hemsidor här på buke.. Men jag kan PM:a dig!

Har testat stiftpenna också, men jag vet inte riktigt vilket av det som jag gillar bäst än.. :p

ja skicka länken!

soffi; yes, jag har laddat upp mer i tråden :)

Precis efter jag skrev kom jag på att du lagt upp mer, gillar verkligen (som jag självdöpt dem till) "burleskkvinnorna" du publicerat :bump:

btw; vad tycker ni om läpparna? det är väl egentligen dom som jag har jobbat mest med och som har mest skuggor :o

Läppar är sjuukt svåra tycker jag men du har lyckats bra! Bra att du ändrat skuggorna och "flyttat" upp läppen över cigaretten !

KL mig själv:

Vore det inte kul om alla som lägger upp teckningar/målningar berättar lite om vad de använt sig av för slags pennor och verktyg, hur länge de har jobbat med bilden, vilken teknik man använt och vad man ville uppnå med sin teckning? Det blir lättare att ge konstruktiv kritik då!

:bow: Låter skitbra!

Kan ju slänga in allt mitt material så vet ni ungefär vad jag snackar om när jag lägger upp vad jag använt efter en teckning :D

_dsc2284_106084031.jpg

Ett skitdåligt sudd (som jag inte använder men ändå bär med mig i mitt pennfodral/suddpåse? :confused: hahaha) , knådgummi och ett sjukt bra sudd som jag nu klippt isär :angel:

Några olika stompfers, har tre till som inte är med på bilden

Vanliga blyerts i HB, 2B, B, 7B, 8B + 4B och 6B som inte är med på bilden.

_dsc2289_106084426.jpg

En hård kolpenna och två grafitpennor, en hårdare och en mjukare

p1030761_103784577.jpg

Fixattiv, en vässare för mjuka stift, en topvässare samt en vanlig vässare (ej med på bilden), mitt A3-block samt pennfacket :D

Ser att du skaffat dig en riktigt block! (minns du när jag sa åt dig att du borde göra det? ;)) Hehe!

Men gud vad mycket stuff du har! Jag blir lite avundsjuk nu.. ;) Speciellt på alla stompfarna och fixattivet! Var har du fått tag i allt?
:D

Har ritat av två kvinnor som jobbar med burlesk, så det var helt rätt ;D

Ja, läpparna blev jag ganska nöjd med, men ögonen ska jag försöka fixa och sen skuggningen då såklart.
Har gjort bilden i A4, men jobbar nu med samma bild fast i A3 format, tror det blir lättare att fixa till detaljerna då.

Ser att du skaffat dig en riktigt block! (minns du när jag sa åt dig att du borde göra det? ;)) Hehe!

Men gud vad mycket stuff du har! Jag blir lite avundsjuk nu.. ;) Speciellt på alla stompfarna och fixattivet! Var har du fått tag i allt?

Hahaha, ja det kommer jag ihåg :D Satan vilken skillnad det är på ritpapper och kopieringspapper! Tackar du för att du pushade mig åt det hållet ;):D

Haha, det har jag min mamma att tacka :D Hon är en "avslagen" konstnär och när vi var på roadtrip och besökte hennes gamla konsthögskola Gerlesborg i Sotenäs/Tanum så inhandlades det mest där. :D

Annars köper jag mycket i Göteborg på en konstaffär som verkligen har allt! :banana:

Haha såbra! Då var jag inte helt fel ute :D

Ska bli spännande att se samma bild större, glöm inte att uppdatera oss när den är klar! :bump:

Haha! :D Det var så lite x) Jag är glad att du äntligen köpte ett!

Aha, okej. Jag får väl ta och försöka hitta någon bra affär här i stockholm istället. :p

Tekphoto: Håller med Soffiproppi, det ska bli kul att se den när den är klar!

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 517
Senast: Intejag
·
  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
21 580
Senast: Immer
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 110
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama