U's tecknartråd 2

Sv: U's tecknartråd 2

kl

Kan väl lägga in en till då :angel:

Kommentera!
26494277.jpg

Fint! Gillar färgerna och att den är mjuk och varm liksom .. :D
Det enda som jag reagerade på var att ljus-strecken eller vad man ska säga, var lite för skarpa - speciellt på höftbenet. Skulle smeta ut de lite. Annars var det jättefint, och snyggt att det var en liten annan vinkel och att man inte såg hela hästen, så det blev annorlunda! Bra jobbat! :)

Jätte snygg pose den har :D:D Verkligen bra jobbat!

kl

Det börjar bli lite tunnt med nya bilder så jag får väl visa en wip-bild. :D Jag har stora problem med den, men jag hoppas att jag hinner bli klar...någon gång.
untitled7wip2_32149497.jpg

För en gångs skull vill jag inte ha konstruktiv kritik. :angel:;)

Oj! Denna gillade jag skarpt! Hästen är ju otroligt bra gjord och jag tycker om hur du blandat det med ryttaren som ser nästan skissad ut :)

Tack! :) Ryttaren kommer bli "riktig" sedan, jag är som sagt långt ifrån klar.

Tack! :laugh:

Jaa, nu när du säger det så ser dom väldigt skarpa ut :p Får se om jag orkar fixa till det sedan eller om den får vara som den är. ;)

Om du menar mej, så tack! :D;) Annars kan du ignorera detta inlägg :angel:

Den är jättehäftig! Snygg skuggning på hästen:laugh:
Jag gillar de mjuka färgerna i bakgrunden också.

Här kommer jag som nykomling med några bilder!=) Jättekul om ni kommenterar!
Denna tog kanske 2-3 timmar att göra.:P Jobbar långsamt. Gjorde klart den idag och är ganska nöjd, även om jag ser vissa fel. Tror att jag ska lägga till lite skarpare skuggor på resten av kroppen förutom benen, som jag redan är ganska nöjd med.
pic_show_id26824859.html

26824669.jpg

26824859.jpg

Ett gammat självporträtt som jag inte ens vet varför jag visar det här.:P Hemskt dåliga skuggor, är mer som en skiss.:o
26824838.jpg

En snabbskiss.
14808524.jpg

Hästen med den lilla baken och den stora nacken:
17885000.jpg

Dock så blev baken lite mindre än verkligheten av kameravinkeln.

Senast ändrad:

Sen, sist men inte minst så knäppte jag på en av min brors skisser.
Hoppas den inte tar all uppmärksamhet nu.:P
26825178.jpg

Han går tecknarskolan i Gävle nu och ska såklart bli Kalle Anka tecknare!;)

På den översta bilden har du vridit hästen åt lite olika håll. Pannan är vänd mot oss medan mulen och tja, resten av kroppen är vänd bortåt. Bortersta låret är lite förstort. Jag skulle lägga hårdare (mörkare) skuggor på vissa ställen, tex längsmed hela underlinjen.

Jag tror du har något riktigt bra på gång. Ju mer teknik du lär dig med dina pennor och när du kommer mer underfund med perspektiv så kommer det bli superduper. Keep it up! :banana:

Tack, tack!^^
Jo, pannan blev lite vriden och även ögonen ser ut att sitta lite förlångt upp. Hade pannan varit rakare hade det antagligen sett mer ok ut. På bilden jag ritade av så såg man huvudet nästan helt från sidan och bara lite av dem bortre ögongloben syntes, men det blev av någon anledning att jag förstorade upp den och fick med mer av pannan. :P

Ska fixa detta och låret, samt lägga på hårdare skuggor som jag sa innan, så återkommer jag med samma bild sedan!:)

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 105
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 517
Senast: Intejag
·
  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
21 580
Senast: Immer
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 110
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama