Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För elen eller elementet i inköp? Mitt oljefyllda element kostade ca 300 kr och är på 500 w. Exakt vad det kostar att ha på vet jag inte men det är en försumbar kostnad. Nu är jag ensam i min sadelkammare och ser därmed till att stänga dörren, låter man dörren stå öppen drar det såklart väldigt mycket mer. Mitt stänger av sig automatiskt när önskad temperatur är uppnådd och slås på igen vid behov. Det innebär att det drar väldigt lite el.Ni som har el-element, har ni något hum om kostnaden?
För elen eller elementet i inköp? Mitt oljefyllda element kostade ca 300 kr och är på 500 w. Exakt vad det kostar att ha på vet jag inte men det är en försumbar kostnad. Nu är jag ensam i min sadelkammare och ser därmed till att stänga dörren, låter man dörren stå öppen drar det såklart väldigt mycket mer. Mitt stänger av sig automatiskt när önskad temperatur är uppnådd och slås på igen vid behov. Det innebär att det drar väldigt lite el.
Mätt i minnet så kanske 15-16 kvm eller så. Hur bra isolerat det är spelar ju också in. Jag har också avfuktare där inne.Tack för info
Hur stor är sadelkammaren? Vi ska också bygga hemma (ca 30 m2) och klurar mycket på vad som är bäst. Har varit inne på golvvärme i alla fall i torkrummet, men velat på om det är onödigt i hela sadelkammaren.
De flesta som svarat ts verkar ha vanliga element
Men det är ju varmt och ska inte vara fuktigt inne i sadelkammaren så IP klass borde spela mindre roll där. Skillnad om det är i något annat utrymme där använder jag alltid IP65 men i sadelkammaren vanliga lampor och ett olje-element.Hoppas det är okej för ts att jag lägger in en följdfråga. Jag har också en mindre nybyggd, isolerad sadelkammare som jag vill ha värme i. Funderar på ett oljefyllt element. Men till er som har element, vilken IP-klassning har ni? Tycker de flesta man tittar på har väldigt låg IP.