N
nemi_baby
min valp på 8 månader har skurit upp sin trampdyna. man ser köttet! hon har fått bandage så de ska sluta blöda, för de ville inte ge sej. min fråga r ska ja ta in henne till vet eller ska ja vänta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Chima skrev:Ta in henne till vet.
Det kan behöva sy...
Sannis skrev:En vet syr oftast inte igen trampdynorna utan låter det själv läka i alla fall här jag bor.
Garpen skrev:Klart du ska åka till vet.! Har du inte råd med det ska du inte ha hund, det är min åsikt. Även en försäkrad hund får du ju betala självrisk samt mediciner för, så det måste finnas marginaler ekonomiskt. Dessutom får du (vad jag vet) alltid betla vid själva vet.besöket. Om det sedan är något som skulle gå på försäkringen får du ut det i efterhand.
Garpen skrev:Ok, det låter bra! Jag missförstod väl att du inte hade råd när du skrev att du inte hade några pengar förrän i slutet av veckan, men det är bra att det inte var så efter som djur inte bestämmer när i månaden de blir sjuka.
Jag menade inte att man ska vara rik för att ha djur, menade att det inte ska hänga på pengarna huruvida man uppsöker veterinär eller inte. Det handlar ju inte om att ha det bra ställt, anser jag, det handlar om sunt förnuft att man ser till att det finns pengar att betala sina egna, sina barns eller sina djurs läkarbesök när så krävs.
Inte om deras dåliga ekonomi går ut över djuretshälsanemi_baby skrev:jag har råd! du vet inte va du snackar om. det va bara nån da kvar tills ja fått lön. ja respekterar din åskit, men ja tycker oxå att folk som inte har de så bra ställt förtjänar att få ha djur dom med
nej det är ju klart. man ska alltid se till djurets bästa. jag gör allt för min hund. jag hade naturligtvis kontakt med veterinär och andra som har lite större erfarenhet av skärsår och dom sa till mej exakt vad jag skulle göra. och skulle de inte bli bättre efter en vecka så skulle jag ta in henne. det sa veterinären till mej! jag gjorde exakt det hon sa och det fungerade. det var inte så djupt som jag trodde. trodde det pga hon blödde så mycket.escodobe skrev:Inte om deras dåliga ekonomi går ut över djuretshälsa
nemi_baby skrev:jag har råd! du vet inte va du snackar om. det va bara nån da kvar tills ja fått lön. ja respekterar din åskit, men ja tycker oxå att folk som inte har de så bra ställt förtjänar att få ha djur dom med
vadå "slösa" bort alla pengar innan lönen kommer? jag har väl för fan räkningar och sånt som alla andra eller? jag känner faktiskt inte en enda som har pengar typ 3 dagar innan lönen kommer...Flinisen skrev:Du kanske skall sätta undan pengar så du har en buffert och inte står utan om det händer något. Eller så får du låta bli att slösa bort alla pengar innan din nästa lön kommer in på kontot!