Upprop angående kortnosar

Jag blev utslängd ur Vetbase :(:angel::D

Tyckte det fanns en del intressanta grejer därinne tyvärr..
Men är inte den gruppen jäkligt konstig? Där är en del fullständiga dårinlägg, men det är det väl i de flesta grupper. Men folk verkar bli utslängda på löpande band, och UPPRINGDA av admin - men det verkar inte bara vara dårarna som åker ut? Det verkar vara de vars inlägg har en sakfråga som admin inte gillar. Skitkonstigt ställe.

Tur mitt nummer inte är registrerat någonstans då :D

Fy vilken obehaglig snubbe. PM när han inte vågade skriva öppet längre. Urk.

Men är inte den gruppen jäkligt konstig? Där är en del fullständiga dårinlägg, men det är det väl i de flesta grupper. Men folk verkar bli utslängda på löpande band, och UPPRINGDA av admin - men det verkar inte bara vara dårarna som åker ut? Det verkar vara de vars inlägg har en sakfråga som admin inte gillar. Skitkonstigt ställe.

Den är väldigt skum. Jag är medlem mycket för att få tillgång till information om trubbnosprojektet.

Den är väldigt skum. Jag är medlem mycket för att få tillgång till information om trubbnosprojektet.
Jag gick med för att ställa en kattfråga. Fick precis det svar jag var ute efter av en bukefalist - så jag kunde ha frågat här :D

(Ett svar jag fick var ren folktro så jag försökte nonchalera det. När bukefalisten däremot synade det fick hon till slut svaret "Men jag vet en katt som det fungerade på. Om det var just det som hjälpte vet jag förstås inte". :banghead:)

Uttryckte en annan åsikt än admin angående att schäfer är bruks och herdehund.. Inte vallhund. Och en massa annat flum kring bruksproven som visst var utformade för att söka, spåra och skydda får, för schäfer är vallhund :cautious:

Påpekade sen att det finns en anledning till att sbk har avelsansansvaret och inte svak. Blev då kallad efterbliven :laugh:

Jaja..

Kl

Är glad att veterinä verkar hårdare på besiktningen:up:
Nu ligger det uppe en tråd där admin lagt upp en film på schäfer och texten OBS tillhör vallhundsgruppen (se tidigare tråd) :D

Jag gav upp på att lyssna,dålig kvalitet och det lät som om den vetten inte såg något problem den korta stunden jag lyssnade,köpt av skk?!

Jag gav upp på att lyssna,dålig kvalitet och det lät som om den vetten inte såg något problem den korta stunden jag lyssnade,köpt av skk?!

Jag tror snarare att man försökte hålla diskussionen på en sansad nivå, jag tyckte att det såg ut som om hon gärna hade velat svara på påståendet om att noslängd inte har någon relation till andningsbesvär.

Verkligen synd att det bara var 20 minuter, det ger inte direkt utrymme för något annat än information.

Nu ligger det uppe en tråd där admin lagt upp en film på schäfer och texten OBS tillhör vallhundsgruppen (se tidigare tråd) :D
Funderar på om jag ska svara att ja, den tillhör vallhundsgruppen (som även är boskaps- och herdehundsgrupp) men den används inte som vallhund numera.
Historik
Tysk schäferhund har ett ursprung från många olika typer av hundar som användes som vakthund för bostäder och boskap av olika slag. Genom avelsarbetet blev den så småningom mer anpassad till att valla får, en så kallad vallhund. Fåraherde heter på tyska schäfer och herdens hund blir därför helt logiskt schäferhund. Rasstandarden utvecklades ursprungligen på en utställning i Tyskland 1899, där den uppmärksammades av två män, Max von Stephanitz och Artur Meyer, som sedan kom att bli Schäfertysklands dominerade krafter under många år.

Användningsområde
Tysk schäferhund är en hundtyp med utmärkt förmåga att arbeta i alla sorters terräng och den används i många olika sammanhang. Det är ingen slump att det är en av världens populäraste raser och dess allsidighet gör den till en utmärkt sporthund: spår-, sök-, rapport- och skyddshund men även utmärkt lydnads- och agilityhund. Rasen används även som draghund under vinterhalvåret. Den används som skydds-, bevaknings- och räddningshund av militär och hemvärn och som polishund. Schäferns allsidighet och anpassningsförmåga bidrar till att den också är utmärkt som sällskapshund.

Tittar på vilka hundar som blev BIR på stora sthlm nu i helgen. På mopsen såg man inte huvudet så bra, men jag letade upp en bild på uppfödarens hemsida.
Fina näsborrar va?
wessonhuvud100.jpg

Här går det att se bilder på alla BIR-vinnare i grupp 9: http://skk.se/sv/stockholmhundmassa...ng/bir-listor/BIR-Grupp-9/Bilder-BIR-grupp-9/

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 505
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 598
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 845
Gnägg http://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/grovre-men-valproportionerliga-hastar-som-ror.htm Tyckte det var en intressant artikel...
Svar
11
· Visningar
2 601
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur