Dom fick ju vända i dörren så dom blev strukna.
Dock var det en av domarna som skickade ut en hund med KEP (kompisen såg o hörde det)
vad betyder kep?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dom fick ju vända i dörren så dom blev strukna.
Dock var det en av domarna som skickade ut en hund med KEP (kompisen såg o hörde det)
Det är väl så hundnördar känner igen varandra.Lite (mycket) OT men min syster hade postat något i stil med "Läkaruppror, namninsamling" på FB och jag associerade genast till att läkarna gått ihop angående kortnästa barn...
(Det handlade om nedskärningar i vården, inte extremavlade ungar!)
vad betyder kep?
Men är inte den gruppen jäkligt konstig? Där är en del fullständiga dårinlägg, men det är det väl i de flesta grupper. Men folk verkar bli utslängda på löpande band, och UPPRINGDA av admin - men det verkar inte bara vara dårarna som åker ut? Det verkar vara de vars inlägg har en sakfråga som admin inte gillar. Skitkonstigt ställe.Jag blev utslängd ur Vetbase
Tyckte det fanns en del intressanta grejer därinne tyvärr..
@linnsan Var det du som blev utslängd ut vetbase`? Adminen där är galen, hen ringer hem till folk och så när de inte "beter sig" i gruppen.
Finns en annan med vettar etc som heter hundhälsogruppen ist med trevligare admins,
Men är inte den gruppen jäkligt konstig? Där är en del fullständiga dårinlägg, men det är det väl i de flesta grupper. Men folk verkar bli utslängda på löpande band, och UPPRINGDA av admin - men det verkar inte bara vara dårarna som åker ut? Det verkar vara de vars inlägg har en sakfråga som admin inte gillar. Skitkonstigt ställe.
Jag gick med för att ställa en kattfråga. Fick precis det svar jag var ute efter av en bukefalist - så jag kunde ha frågat härDen är väldigt skum. Jag är medlem mycket för att få tillgång till information om trubbnosprojektet.
Nu ligger det uppe en tråd där admin lagt upp en film på schäfer och texten OBS tillhör vallhundsgruppen (se tidigare tråd)Uttryckte en annan åsikt än admin angående att schäfer är bruks och herdehund.. Inte vallhund. Och en massa annat flum kring bruksproven som visst var utformade för att söka, spåra och skydda får, för schäfer är vallhund
Påpekade sen att det finns en anledning till att sbk har avelsansansvaret och inte svak. Blev då kallad efterbliven
Jaja..
Kl
Är glad att veterinä verkar hårdare på besiktningen
Jag gav upp på att lyssna,dålig kvalitet och det lät som om den vetten inte såg något problem den korta stunden jag lyssnade,köpt av skk?!
Nu ligger det uppe en tråd där admin lagt upp en film på schäfer och texten OBS tillhör vallhundsgruppen (se tidigare tråd)
Jag skrattade i alla fall.Hahaha jadu, ska man skratta eller gråta? Kanske båda?
Funderar på om jag ska svara att ja, den tillhör vallhundsgruppen (som även är boskaps- och herdehundsgrupp) men den används inte som vallhund numera.Nu ligger det uppe en tråd där admin lagt upp en film på schäfer och texten OBS tillhör vallhundsgruppen (se tidigare tråd)
Historik
Tysk schäferhund har ett ursprung från många olika typer av hundar som användes som vakthund för bostäder och boskap av olika slag. Genom avelsarbetet blev den så småningom mer anpassad till att valla får, en så kallad vallhund. Fåraherde heter på tyska schäfer och herdens hund blir därför helt logiskt schäferhund. Rasstandarden utvecklades ursprungligen på en utställning i Tyskland 1899, där den uppmärksammades av två män, Max von Stephanitz och Artur Meyer, som sedan kom att bli Schäfertysklands dominerade krafter under många år.
Användningsområde
Tysk schäferhund är en hundtyp med utmärkt förmåga att arbeta i alla sorters terräng och den används i många olika sammanhang. Det är ingen slump att det är en av världens populäraste raser och dess allsidighet gör den till en utmärkt sporthund: spår-, sök-, rapport- och skyddshund men även utmärkt lydnads- och agilityhund. Rasen används även som draghund under vinterhalvåret. Den används som skydds-, bevaknings- och räddningshund av militär och hemvärn och som polishund. Schäferns allsidighet och anpassningsförmåga bidrar till att den också är utmärkt som sällskapshund.
Haha nej, jag bara inte scrolla tillbaka i tråden och kolla om det var du. (Lat? Skulle jag vara det? )Ja, vadå syns det att någon blivit utslängd?
Tack för tipset!