Inte mycket till diskussion som sagt, alla var alldeles för artigaJag gav upp på att lyssna,dålig kvalitet och det lät som om den vetten inte såg något problem den korta stunden jag lyssnade,köpt av skk?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte mycket till diskussion som sagt, alla var alldeles för artigaJag gav upp på att lyssna,dålig kvalitet och det lät som om den vetten inte såg något problem den korta stunden jag lyssnade,köpt av skk?!
Inte konstigt att de får problem. (Men så vansinnigt söt han var!)Tittar på vilka hundar som blev BIR på stora sthlm nu i helgen. På mopsen såg man inte huvudet så bra, men jag letade upp en bild på uppfödarens hemsida.
Fina näsborrar va?
Här går det att se bilder på alla BIR-vinnare i grupp 9: http://skk.se/sv/stockholmhundmassa...ng/bir-listor/BIR-Grupp-9/Bilder-BIR-grupp-9/
Tittar på vilka hundar som blev BIR på stora sthlm nu i helgen. På mopsen såg man inte huvudet så bra, men jag letade upp en bild på uppfödarens hemsida.
Fina näsborrar va?
Här går det att se bilder på alla BIR-vinnare i grupp 9: http://skk.se/sv/stockholmhundmassa...ng/bir-listor/BIR-Grupp-9/Bilder-BIR-grupp-9/
Alltså direkt orastypiska näsborrar om man går efter rastandarden.
Absolut. Kunde dock inte lägga in bilder direkt från SKKs hemsida här, däremot från den där uppfödarens sidaVar ju fler vinnare i rasgruppen som helt saknade näsborrar. Förbjud utställningshelvetet.
Tittar på vilka hundar som blev BIR på stora sthlm nu i helgen. På mopsen såg man inte huvudet så bra, men jag letade upp en bild på uppfödarens hemsida.
Fina näsborrar va?
Jag känner personligen ett kullsyskon till denna hunden, har aldrig träffat en tråkigare mops. Har hyggligt bra andning men jättesjuk i övrigt. Demodex, allergi, har sytt igen en bit av båda ögonen m.m. Även en i en tidigare kull som opererades för andningen OCH var jättesjuk i övrigt och fick avlivas för tidigt.
Mig veterligen var schäfrar linjevallare, dvs levande staket de förflyttade inte djur, men höll dem på plats. Ett annat problem att det är bara i svenska språket som vi skiljer mellan vall o herdehundar. Bra historik finns att läsa här:Funderar på om jag ska svara att ja, den tillhör vallhundsgruppen (som även är boskaps- och herdehundsgrupp) men den används inte som vallhund numera.
Nu var jag tvungen att kolla alla bilder på BIR-vinnare. I grupp 7 ser det åtminstone ut att finnas några som skulle kunna fungera för det de är tänkta till (jakt). I grupp 10 blev jag glad av att borzoien inte hade hysteriska mängder päls och att italienaren inte var som en ostbåge. Men jag undrar om tex första taxen verkligen skulle hålla i jakt, om tyska jaktterriern verkligen ska ha sådan front som den har och varför så otroligt många av hundarna ska vara tjocka och/eller helt omusklade...
Lite OT, men jag kunde inte låta bli
Kelpien ser ju helt missbildad ut!
Och så tycker folk att utställningar är avelsutvärdering eller åtminstone ska fungera som det.. Verkar ju vara välfungerande i så fall, om hundar från sådana kullar kan bli bäst i rasen.
Jag har träffat honom, han är inte det minsta missbildad.
Nu var jag tvungen att kolla alla bilder på BIR-vinnare.
Måste vara en jäkla skum bild, huvudet set ju jättekonstigt ut och kroppen helt oproportionerlig.
Det är väl alltid labbarna i utställningsringen? I alla fall de som vinnerLabben var ju smällfet!
På skks hemsida. Jag la in länk i ett inlägg lite tidigare i tråden (ikväll) samma inlägg som har bild på en mops. (Kan inte kopiera in igen för min ipad vill inte samarbeta)Var hittar ni alla bilder på BIR etc?