Upprop angående kortnosar

Ja, jo. Men han släppte inte på sin "sanning" så vet inte hur mycket det gav.

Tror jag blev blockad för kan inte ens hitta gruppen nu :D
När man blir utkastad kan man inte hitta gruppen igen. :)

Jag orkade personligen inte lägga mig i fler av diskussionerna. I början var jag med om kortnosarna, men sen började argumenten hamna i stil med ett slags försvar för kortnos uppfödarna "MEN kolla schäfers rygg och höfter då! Varför går ni inte efter de istället för oss??" Som att en annans hunds defekt gör deras avel mer ok...

Då orkade jag inte mer. ;)

Uttryckte en annan åsikt än admin angående att schäfer är bruks och herdehund.. Inte vallhund. Och en massa annat flum kring bruksproven som visst var utformade för att söka, spåra och skydda får, för schäfer är vallhund :cautious:

Påpekade sen att det finns en anledning till att sbk har avelsansansvaret och inte svak. Blev då kallad efterbliven :laugh:

Jaja..

Kl

Är glad att veterinärerna verkar hårdare på besiktningen:up:

Tror att hela tråden plockades bort. Mycket trist eftersom gruppen är så bra i övrigt. Man kunde önska att det var högt i tak i alla frågor.

Försökte hitta café hundsnack på streaming nu men verkar inte gå att se i efterhand :( Tänkte se om jag mindes helt fel om vad som sas gällande enkäter.

Jag lyssnade också en stund och hörde 6%.

Uttryckte en annan åsikt än admin angående att schäfer är bruks och herdehund.. Inte vallhund. Och en massa annat flum kring bruksproven som visst var utformade för att söka, spåra och skydda får, för schäfer är vallhund :cautious:

Påpekade sen att det finns en anledning till att sbk har avelsansansvaret och inte svak. Blev då kallad efterbliven :laugh:

Jaja..

Kl

Får för mig att det är ganska enkelt att bli utkastad ur den gruppen om man inte beteer sig precis som admin önskar. Har hört att vissa har blivit uppringda av admin pga att dom har skrivit något som inte passar admins smak.

Jag lyssnade också en stund och hörde 6%.

Får för mig att det är ganska enkelt att bli utkastad ur den gruppen om man inte beteer sig precis som admin önskar. Har hört att vissa har blivit uppringda av admin pga att dom har skrivit något som inte passar admins smak.

Förvånar mig inte. När han började plocka fram min hunds MH och tävlingsresultat kände jag lite obehag faktiskt. Inte för att jag är anonym egentligen men jag diskuterade rasen, vet inte vad min hund, eller fd hund, har med saken att göra.. Kanske jag som är känslig?

Uttryckte att jag tyckte han var obehaglig i tråden och då fick jag pm om att det var korkat att skriva det om honom då han äger vetbase :meh:

Ska se om man kan bli inbjuden igen. Annars får det väl va.

Nu ska jag sluta kapa tråden! :D

Reagerade på veterinärbesiktningen idag, det var en grundlig kontroll jämfört med hur det brukar vara! Hundarna stod på bord och klämdes igenom av veterinär, ca 2-3 minuter iaf. Mycket bra :up:

Missade tyvärr Café Hundsnack om trubbnosarnas andning.

Fast de brukar väl alltid stå på bord osv vid veterinärbesiktningen på stora Sthlm? Mina har alltid fått stå på bord där i alla fall.

Jaja..

Kl

Jag saknar ord.

Fast de brukar väl alltid stå på bord osv vid veterinärbesiktningen på stora Sthlm? Mina har alltid fått stå på bord där i alla fall.

Ingen aning, jag har aldrig ställt där tidigare :)
Men inte på någon av de andra internationella utställningarna jag varit på, har de mer än slängt ett öga på hundarna om ens det. På några har de bara kollat stämplarna i vaccinationsintyget, utan att titta på hunden...

Egentligen borde ju alla hundarna få chippet kollat mot regbevis också.

Görs inte det? Det gör ju vi tom på inofficiella tävlingar där alla känner alla och vet exakt vilka hundarna är.
Jag har aldrig varit med om det på tävling förutom vid kapplöpning och internationella lure coursing-prov. Har även tävlat lydnad, rallylydnad och varit på alla olika typer av utställningar.

Görs inte det? Det gör ju vi tom på inofficiella tävlingar där alla känner alla och vet exakt vilka hundarna är.

Jag kn ju inte svara för alla utställningar, och har inte varit på så hemskt många själv, men enda gången jag varit med om det är på wachtelhundklubbens rasspecial... Där kollas alla hundars id i samband med vaccinationspapperna.
Det har kollats på nästan alla jaktprov jag varit på också.

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 505
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 598
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 845
Gnägg http://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/grovre-men-valproportionerliga-hastar-som-ror.htm Tyckte det var en intressant artikel...
Svar
11
· Visningar
2 601
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka