Hur lyckades du med det??Jag blev utslängd ur Vetbase
Tyckte det fanns en del intressanta grejer därinne tyvärr..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur lyckades du med det??Jag blev utslängd ur Vetbase
Tyckte det fanns en del intressanta grejer därinne tyvärr..
Vad är underligt?Ännu underligare...
Att veterinärer ska behöva bli hotade för en sån sak.Vad är underligt?
Vi vet ju inte om h*n blir det, men jag gissar att risken finns.Att veterinärer ska behöva bli hotade för en sån sak.
Uppfödare av Bostonterrier: 16 utskick och 7 svar varav 4 svarade på enkätfrågorna
• Svenska Bostonterrierklubben: vidarebefordrade vårt mail till avelskommittén
• Uppfödare av Boxer: 19 utskick och 1 svar
• Svenska Boxerklubben: hänvisade oss till deras hemsida
• Uppfödare av Engelsk bulldogg: 24 utskick och 2 svar
• Svenska Klubben för Engelsk Bulldog: svarade inte
• Uppfödare av Fransk bulldogg: 22 utskick och 2 svar
• Fransk Bulldogg Klubb Sverige: svarade på enkätfrågorna
• Uppfödare av Mops: 24 utskick och 4 svar varav 2 svarade på enkätfrågorna
• MopsOrden: svarade inte
Pengar?Hittade ett studentarbete (djursjukvårdar-programmet) från 2007 som handlar om andningsproblem hos de brachycephala raserna.
Det hade gjort utskick till rasklubbar och uppfödare och jag tycker svarsfrekvensen var skrämmande låg.
Varför har de så svårt att erkänna att problemen finns?
Det brukar i allmänhet vara svårt att få svar på enkäter. Mopsorden gjorde en egen under sökning. I den svarade drygt 30% att de upplever att hundarna har problem.Hittade ett studentarbete (djursjukvårdar-programmet) från 2007 som handlar om andningsproblem hos de brachycephala raserna.
Det hade gjort utskick till rasklubbar och uppfödare och jag tycker svarsfrekvensen var skrämmande låg.
Varför har de så svårt att erkänna att problemen finns?
@Jeps ja din källa hittade jag ju iaf (inte för att jag tvivlade men ja). Det står ju förvånansvärt lite om andning på deras hemsida för övrigt.Jaså? Har för mig att deras ordförande sa 6% eller nåt idag (kanske uppemot 10 är osäker på exakta siffran).
Enligt RAS svarade 34% av de som svarat på enkäten att deras hundar har eller har haft andningsproblem. 40% av de svarta! (Var in och läste direkt)Jaså? Har för mig att deras ordförande sa 6% eller nåt idag (kanske uppemot 10 är osäker på exakta siffran).
Fick just rapport om att flera trubbnosar stoppades redan i vet.bes pga dålig andning.
Från trubbnoshåll skriks det dessutom hela tiden efter att veterinärerna inte har någon statistik på hur det ser ut. Räcker det inte med ved deras medlemmar upplever?Jaså? Har för mig att deras ordförande sa 6% eller nåt idag (kanske uppemot 10 är osäker på exakta siffran).
Försökte hitta café hundsnack på streaming nu men verkar inte gå att se i efterhand Tänkte se om jag mindes helt fel om vad som sas gällande enkäter.Reagerade på veterinärbesiktningen idag, det var en grundlig kontroll jämfört med hur det brukar vara! Hundarna stod på bord och klämdes igenom av veterinär, ca 2-3 minuter iaf. Mycket bra
Missade tyvärr Café Hundsnack om trubbnosarnas andning.
Hur lyckades du med det??
Det är därför jag brukar sucka tyst och inte ge mig in i diskussioner, för att admin kan få för sig att utesluta nån även om denne har rätt
Fast det är ju tur att nån står upp för sanningen, oavsett vad det gäller.Ja, det kanske man borde börja göra? Har väldigt svårt att hålla mig borta från sånt
Fast det är ju tur att nån står upp för sanningen, oavsett vad det gäller.