Upploppen som varit

Det har faktiskt betydelse för ditt uttalande. Tillhör du (som mig) den vita majoriteten är ditt inlägg ganska blint för ditt egna privilegium... som så enormt många andra, bla i den här tråden.
Men du vet ju inte vad @Strawberry har för ursprung eller nått, du har inte ens rätt att veta. Och inte upp till dig att värdera hur vit hen är eller om hen har rätt att uttala sig.

För att vi inte behöver mer hat i samhället, vi behöver mindre. Syftet med det den här idioten gör, är ju enbart att orsaka mer hat, på alla sidor, och göra samhället mindre stabilt och därmed kunna få ännu fler att bli hatiska, etc, etc.
Ja precis och efter att ha läst några artiklar av nämnda människa och sett något klipp så framstår han ju inte direkt som solidarisk. Nu när hans parti inte fått tillräckligt gehör och de danska medierna tröttnat på honom så testar han att provocera här i Sverige istället.

Men du vet ju inte vad @Strawberry har för ursprung eller nått, du har inte ens rätt att veta. Och inte upp till dig att värdera hur vit hen är eller om hen har rätt att uttala sig.

Men tagga ner nu. Jag har aldrig sagt att hen inte får uttala sig men jag vidhåller, är hen en del av vårt lands majoritet är hen blind för sina privilegier (precis som du är).

Ja precis och efter att ha läst några artiklar av nämnda människa och sett något klipp så framstår han ju inte direkt som solidarisk. Nu när hans parti inte fått tillräckligt gehör och de danska medierna tröttnat på honom så testar han att provocera här i Sverige istället.
Han är väl en klassisk kappvindare och opportunist som många politiker/wannabe-politiker.

Men det är inte upp till dig att bestämma. Eller är det du som godkänner demonstrationer? Är det du som stiftar lagar?

Är det fler lagar du skiter i?
I grund och botten är det ju vi som stiftar lagar, även om vi inte gör det direkt. Och absolut finns det andra lagar jag skiter i, exempelvis händer det rätt ofta att jag går mot rött, när det inte finns någon fordonstrafik som riskerar att köra på mig.

Alltså så kul att du ska gå på min vithet och priviligierade liv när du inte ens vet. Jag är inte ens helsvensk och gift med en andragenerationsinvandrare. Så lol 😂

Då är det ännu mer fascinerande att du har så liten förståelse för de som känner ett utanförskap i utsatta områden. Det går som sagt att känna det samtidigt som en fördömer förstörelse och våld.

Det har faktiskt betydelse för ditt uttalande. Tillhör du (som mig) den vita majoriteten är ditt inlägg ganska blint för ditt egna privilegium... som så enormt många andra, bla i den här tråden.
Om du inte kan bemöta mitt inlägg utan att veta huruvida jag är vit eller inte så kanske det är något i ditt argument som inte håller. Jag behöver inte vet hudfärgen på den jag diskuterar med.

Det jag hoppas kommer ut ur det här, men jag är tyvärr alldeles för cynisk för att tro på det, är att man faktiskt kommer till en punkt där det görs riktiga ansträngningar av alla i hela samhället att få utanförskapet att minska.
Det är en mycket stor och svår fråga och någon lösning på den verkar inte vara i antågande. Rasmus Paludans koranbränning och reaktionerna på den lär varken göra till eller ifrån.

Om du inte kan bemöta mitt inlägg utan att veta huruvida jag är vit eller inte så kanske det är något i ditt argument som inte håller. Jag behöver inte vet hudfärgen på den jag diskuterar med.

Jag har svarat dig redan men ok, du verkar vara oförstående inför att så många känner en frustration över sin tillvaro och att den frustrationen lätt spiller över. Och att mycket av den frustrationen beror på strukturell rasism men också att det är svårare att ta sig fram i vårt samhälle utan försprånget en har om en är född etnisk svensk.

Att en del med icke-svensk bakgrund klarat sig bra betyder inte att den rasismen eller svårigheten är icke-existerande.

Liknande trådar

Äldre Jag tänkte att vi kunde bryta ut den här diskussionen ur terrordådet på Drottninggatan. Vad vi vet är att Sverige har en av Europas...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
8 767
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar