Upphöjningar i huden?

Panamera

Trådstartare
Min häst och två andra hästar i samma stall har alla fått massa små upphöjningar i huden. Dom är ca 1x1 mm vardera. Den hästen som har fått mest har fått det på en sida och över 100 st... Dom har skavts ner när täcket varit på och när hästarna rullat sig. Kan detta vara flugägg eller är jag helt ute och svävar? Vad kan det annars vara? Tacksam för svar! :bow:

Sv: Upphöjningar i huden?

Hur ser det ut? Flugägg brukar väl inte komma än? Och det är dessutom små svarta prickar som går att ta bort, så de är ganska lätt att känna igen.

Påupphöjningen är det ingen päls och dom är svarta. Dom går att pilla bort.... Är det flugägg då?

låter som regnskållor, det svarta är troligtvis en liten torkad sårskorpa, bada i hexisil eller liknande

min häst ringorm började så där. små upphöjningar som gick att pilla bort. sen blev det ringar som kliades.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 743
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 690
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
2
Svar
36
· Visningar
2 977
Senast: 13579vas
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 071
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka