Uppdrag bantning del 5

Sv: Uppdrag bantning del 5

Förstår vad du menar...
Men på den svarte kan man inte under några som hellst omständigheter känna något revben alls!! Om du kollar länken så finns där fler bilder på henne. tex en som är på rygge-rumpan. inte riktigt normalt...

På skäcken, som du kallar vit ;), är net nätt och jämnt jag kan känna hans revben. tycker även att han har en fin överlinje.

32713396.jpg

32713397.jpg

På de nya bilderna såg ju skäcken (den vita ;)) jättefin ut.

På de andra bilderna var han mycket kantigare. På bilden i hagen ser korset och hela rumpan väldigt benigt ut. Det ser insjunket ut under höftknölen (eller heter det så? Hoppas du förstår var jag menar)

I stallet ser han ju jämn och fin ut. :D

Jag har fått göra om Stellas foderstat igen, behövde mer protein och mer vitaminer och mineraler då jag lakar ur fjolårshöet.
Så nu får jag använda hur många byttor och burkar och hinkar som helst. Känns lite lustigt att behöva pytsa på det här viset
till en litet halvtjock ponny som bara skrittas. Men vad gör man inte för dom små liven. :love:

Kan dock ju tipsa om Salsas gräspellets här i tråden 160 smb rp och 10.5 MJ. Stella får nu 600g om dagen och so far so good.

Vinterpälsen kom med expresståg när vi fick under 5 grader en natt. Det sa poff och nu står det något islandshäst/shetlandsponny/myskoxe i hagen.

Undrade om det var trillingar där inne med tanke på hur bred magen blivit, jag menar hon är bara knappt tre månader gången...
emma_and_stella_by_erehsidne-d49uejj.jpg

Här kanske man ser lite hull.
baby_by_erehsidne-d49ugd1.jpg

Varför ger du fjolårshö?

Ge årets o du kanske slipper ge en massa extra- ännu.

BTW. Hur hårt drar du snokremmen:eek:
Lätta på den o du kan rida ut halsen.

Enda fjolårshö tappar är vitaminer, alltså av lagringen. Det gör 'årshö' lagom till jul med.

I övrigt så är det ju individuella värdena som styr, dvs Ironwill skulle laka ur lika mycket/lite med ett årshö med samma värden som sitt fjolårshö. Värdena har ju inte förändrats för att det är förra årets.

Snälla axel, gapar hon 10 cm så spelar det ingen roll hur löst nosgrimman sitter, den kommer att spänna åt.
Ser du inte att hon äter gräs? Jag får in fem fingrar under snokremmen, Vill du att den ska vara så lös att den ramlar av nosen på henne? Dessutom så spelar det ingen roll om hon går med engelsk, engelsk med snok, remont eller utan, hon har gått bakom
med nosen i alla fall. Det som faktiskt har hjälpt är när man spänner den engelska ett hål mer än i vanliga fall.

Spelar ingen roll om jag ger årets hö. Skulle behöva ge lika mycket vitaminer i alla fall, om du inte visst det redan så tappar höet
precis som Alex skriver vid urlakning samt till jul.

Senast ändrad:

Jättetrevlig i kroppen, håller tummen att det fortsätter så och att pålle är glad och lycklig i sin nya kropp. Söt häst och ursöt sadel :-).

Ursöt sadel? *skrattar*

Jodå, han är glad och lycklig =) Bara hoppas att han får fortsätta vara just AKTIV och glad och lycklig, att det är slut på elände och konvalescenser nu. Men det törs jag ju knappt nämna högt liksom.. =/

Jag vill inte va negativ men det är ff depåer kvar i nacken va?

I övrigt ser han riktigt trevlig ut i kroppen.

Jag vill inte va negativ men det är ff depåer kvar i nacken va?

I övrigt ser han riktigt trevlig ut i kroppen.

Mankamsdepå finns fortfarande - ja. Den tror jag dock aldrig vi blir av med helt, den var ju där även när han var smalare. I övrigt inga depåer alls någonstans. Men som sagt bilden är kass, solskuggor genom träden och hans färg gör en massa knepiga skuggor. Han ser ut att ha ett 'hål' i halsmuskulaturen på den nedre bilden t ex.

Här syns mankammen bättre:
lillensbo3.jpg

(Ironwills Stella är btw ULad och bekräftad dräktig ja)

Senast ändrad:

Nä det är sant och huvudsaken är ju att han mår så bra som det är möjligt.

Var mer orolig att hon inte kollat om det var tvillingar ;) (även om de inte syns på utsidan)

Har ni knåpat ihop höstens foderstater än? Eller har jag missat att ni skrivit ut dem här..?

Haha det ska inte synas förens om 3-4 månader, men hon har fått världens hängbuk. :p
Hon är UL:ad på 16, 30 och 43 dygn, det är bara ett föl därinne. Hon är snart 90 dagars
gången och ska UL:as nästa vecka igen. Så här snålas inte med UL.

Skojjade bara om storleken på magen, fostret är ju fortfarande pyttelitet. :D
För övrigt så kan man känna revbenen så hon är inte fet, men bukig och slapp.
Vilket inte är så konstigt med tanke på att hon vilat sedan i Maj. :)

Hej!

För att göra Murphy glad: "Han ser ju jättefet ut, usch usch usch".

(och nu viskar jag vad jag egentligen tycker-- han ser superfin ut, ju. Härligt jobbat!).

/Lavinia

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Fiorano
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 252
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka