Sv: Uppdrag bantning del 5
Åh vilket svårt val. Kan du inte sätta upp lite staket runt det värsta ängsgräset i skogshagen?
Stella var förövrigt halt nu på kvällen.
Hon är ju även konstaterat dräktig vilket är underbart
, men vi kan inte ta oss ifrån gården
till klinik för att kolla upp henne på grund av risken att hon resorberar. Hade hon inte varit dräktig så hade det bara varit att boka tid hos
min vanliga veterinär imorgon och åkt in redan på fredag.
Pratade in ett meddelande till "hemma" veterinären som inte svarade, och frågade vad han tyckte att vi ska göra. Han har ju själv röntgen,
UL osv. Vi har en bra gång att springa i, men frågan är om man;
1, vågar göra en hältutredning när hon är på de känsligaste dagarna.
2, vågar man ens behandla med något preparat?
Jag gissar på att hon fått en inflammation/överansträngning på grund av när hon nästan sparkade av sig sitt griffelben i Maj.
Hon hade mycket ont i höger framben och hon är expert på att hänga på det andra frambenet för att avlasta.
Jag tror då att överansträngningen har grott nu under sommaren och i och med att hon inte blivit riden så värst så har den inte märkts av direkt.
Ser ut precis som sist hon fick en överansträngning i ett ben. Hon är pigg som en spigg, bockade halft av mig när jag satt upp idag och pep,
haltar inte direkt men tar inte ut rörelsen med hela benet. Men å andra sidan är hon ju lika smärttålig som en sten, så att hon inte är 100%
betyder ofta att det är något man behöver hjälpa henne med. SUCK. Hon blir ju inte bättre av att enbart vila när det gäller det här utan det
uppkommer ALLTID när hon vilar efter någon skada hon gjort på sig själv.
Bara för att hon är dräktig och fin i hullet så ska det här hända.
Jag är trött på hästar nu.