Sv: Uppdrag bantning del 5
Jättekul!!!!!
Jättekul!!!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
det var fan så mycket enklare att förstå, började undra där en stund eftersom det var bild på två välmående icke magra hästar.
Jag är ju av åsikten att folk TROR lite för mycket att ett snålbete med lite för ögat gräs inte räcker utan matar i dem än mer dag ut och dag in och detta trots att hästarna vare sig går ner i vikt eller blir friskare många gånger.
Av 5 hästar en stor, en D, en B och två C så är det bara min som inte har överhull av detta bete som visas på bilderna resterande skulle kunna klara sig på ännu mindre / dygn igentligen utan skada och alla motioneras dagligen till detta.
Han vägde in på 495 kg, så vikten håller sig fortfarande på rätt sida gränsen trots bakslaget när jag tog bort metforminet =)
Men idag så förstår jag att en häst får inte vare sig olater eller magsår av att äta LITE mat och stå utan i mer än fyra timmar och dör inte av att inte få tugga jämt.
Inte för att säga emot att det fungerar för din, men det går inte att generalisera riktigt så hårt. Det beror ju mycket på vad LITE är med.
Feta IR-hästar har ju fel på metabolismen o jag upplever dem som väldigt känsliga.
Jag tror att man måste blunda lite, för när de har börjat få bort depåerna så börjar ju kroppen fungera igen o magen blir mkt mer stabil på riktigt. Hela kroppen blir fungerande..