Sv: Uppdrag bantning del 5
Min häst reagerade likadant... "Mmm... Boxen är full av kraftfoder! MUMS!"
Det var länge sen jag var härinne nu. Det går jätte bra med min W. Vi blev tyvärr av med medryttaren, så just nu känns det lite jobbigt att hålla samma motionsnivå som innan, men jag hoppas vi snart hittar en ny.
Galoppen börjar komma i gång på riktigt nu. Jag kan fortfarande inte korta den så mycket, men han orkar galoppera nu och hålla den lite längre sträckor. Vilket även börjar synas på magmusklarna.
Han är pigg och alert och svettas knappt även nu på sommaren. Så formen börjar kännas väldigt bra. Nu skal vi bygga muskler och bärighet
Han går i en hage nu, som påminner om det andra har lagt ut bilder på. Rätt så nerbetat. Jag utökar den ca 2 ggr/vecka, men nu är den snart i full storlek, så då får han troligtvis gå kvar i den som den är resten av sommaren och hålla gräset kort.
Men jag undrar lite hur mycket hö ni andra ger, som har era hästar på så kort gräs? Och hur många fodringar har ni. Han har gått upp lite senaste tiden. Inget farligt än så länge, men jag vill ju stoppa viktuppgången innan det blir för mycket.Tydligen får han alltså i sig en del på detta korta betet och jag undrar nu om jag kan ta bort hans frukost. Det är endast 1 kg hö. Men det är ju ändå något. Det jag är lite rädd för är att det ska bli för lite TS och fibrer för magens del. Vad tror ni?
Annars får han 3,5 kg hö varje kväll och ½ kg lusern efter ridning. Han går i hagen hela dygnet.