Sv: Uppdrag bantning del 5
Jag håller helt med dig. Höstarna är ju en av risktiderna för dessa hästar.
delvis kl
Jag svarade mest på axels inlägg tidigare för att jag ville visa att det går inte att vara så säker på vad som är farligt/mindre farligt. Mitt inlägg var ett svar på ett påstående som jag först tolkade som att det är bra att låta hästarna gå på kort gräs. Men efter att ha läst axels senare inlägg i tråden så undrar jag om hon verkligen menar så, tycker att inläggen talar mot varandra. Men jag orkar inte gå in i ännu en meningslös diskussion.
Haken är att det ffa är proteinet som sjunker efter blomning, inte så mkt energin.
Gräs i sept - okt beror ju VÄLDIGT mycket på var man bor och vädret. Här t ex är oktobergräs rena dödsfällan för IR-benägna, eftersom nätterna är kalla (frostnätter) och sockerhalten hög. Medan i Skåne borde nätterna vara varmare och gräset förhoppningsvis mindre stressat.
Jag håller helt med dig. Höstarna är ju en av risktiderna för dessa hästar.
delvis kl
Jag svarade mest på axels inlägg tidigare för att jag ville visa att det går inte att vara så säker på vad som är farligt/mindre farligt. Mitt inlägg var ett svar på ett påstående som jag först tolkade som att det är bra att låta hästarna gå på kort gräs. Men efter att ha läst axels senare inlägg i tråden så undrar jag om hon verkligen menar så, tycker att inläggen talar mot varandra. Men jag orkar inte gå in i ännu en meningslös diskussion.