Sv: Uppdrag bantning del 5
Ok...Det star alltsa ingenting om att man inte far satta en sjuk hast pa en for den alldelles utmarkt foderstat?
Jag vet att jag numera tanker pa helt annat satt an det traditionella svenska och jag darmed later helt knapp. Hade jag sjalv last mina ord for 3-4 ar sen hade jag idioyforklarat mig sjalv
Men faktum kvarstar, jag har sett rent forbluffande resultat av att gora sa har. (Och jag idiotforklarade dem som utsatte de stackars hastarna for det, det sved mer an lite att behova ge dem ratt ska erkannas).
Nu är jag inte med på om du menar mindre eller noll protein
Jag tror att de som äger depåbildande hästar har märkt att det sällan funkar med listdieten, o där man inte tar hänsyn till om de är IR eller inte.
jag tror att när metabolismen inte funkar som den ska gällande energi så torde det även gälla proteinet.
Sen ser vi samma på människor att A o 0 för att få kroppen till att börja fungera igen är att motionera mer... ja
mkt mer om så bara i skritt. få bort den från födosökandet- fixeringen.
IR- eller hästar med depåer funkar inte på energitabellvärdet- varför skulle de då tillgodogöra sig protein i överkant? De som knappt gör ngt ens.
Även om det går åt mer energi till att omvandla protein till fett NORMALT sett- på en frisk häst, så tänker jag oxå på varför feta hästar inte orkar så mkt förutom att de är tunga o otränade. Om nästan all enegri o kanske då även protein görs om till fett- var ska energin tas ifrån? Jo de känner att de måste äta mer.
Man stryper energin o ger mer protein- ja det är oxå jobbigt för kroppen.
Sänk båda o hästen kanske börjar ta av sina depåer o i komb. med mkt motion så bör de gå ner fort o då få en kropp som börjar funka o den får tillbaka energin då cellerna fungerar som de ska igen.
Fettvävnaden o mkt i depåerna gör ju att tillståndet fortsätter.
vi ser ju alla hur en slank även IR-benägen häst sen håller vikten på en större giva än den som den faktiskt tidiager gick upp av.
Varför är tjocka människor, hästar, hundar flegmatiska o smala...pigga o kanske nerviga? Det har inte bara med tyngden att göra- de har ingen ork för att kroppen inte längre fungerar.
Kroppsbyggare vet att om de slutar att träna o tar samma proteinintag så blir de feta.