Sv: Uppdrag Bantning! (Bantningstråd nr 2)
Nej
35 g smältbart råprotein är alltid 35 g smältbart råprotein.
Man vet alltid vad värdena står för, 35 g smältbart råprotein kan inte vara värt mer eller mindre.
Däremot så har hästar olika behov av protein och allt annat man stoppar i hästarna.
Jag tycker det är mycket bekvämt med tabeller, framförallt hippocampus har gjort min häst mycket smalare utan arbete
Vill man bara lära sig så är det väldigt lätt.
Svårare är det när man vägrar att öppna ögonen för något man inbillat sig är "sjukt svårt".
ja det är ju detta som jag sagt hela tiden, och då är det ju väldigt svårt att göra en foderstat även om man vet analysvärdena för man vet ju inte vad värdena står för egentligen, tex 35gram smp TROR vi är rätt lite protein men vi VET ju inte, alltså det är kanske är extremt mkt för en lättfödd häst,
Nej
35 g smältbart råprotein är alltid 35 g smältbart råprotein.
Man vet alltid vad värdena står för, 35 g smältbart råprotein kan inte vara värt mer eller mindre.
Däremot så har hästar olika behov av protein och allt annat man stoppar i hästarna.
dett var bara ett exempel, alltså jagt ror det är sjukt svårt att hitta den perfekta balansen och de tabellerna ska man säkerligen helst inte ens titta åt utan jag kan tänka mig att det funkar om man själv räknar ut och ser vad hästen håller sig smal på, de sifforna kan man sen behålla till nästa gång men jag tror inte man ska försöka fiffla med deras förräknade tabeller för alla hästar är ju individer inom alla raser och inom alla lättfödd/svårtfödd katergorier.
det är ju sjukt svårt även med analys och tabeller.
Ibland får man känslan av att det är lättare att enbart se med ögat men jag vet inte
Jag tycker det är mycket bekvämt med tabeller, framförallt hippocampus har gjort min häst mycket smalare utan arbete
Vill man bara lära sig så är det väldigt lätt.
Svårare är det när man vägrar att öppna ögonen för något man inbillat sig är "sjukt svårt".