Vi har varit med på vår första träning
Det började dock inte alls bra. Har varit plusgrader och regn, leran är tillbaka. Enda nackdelen med stallet, ligger lite i en sänka kombinerat med fantastiskt bra odlingsjord, dvs the lerforce is very strong
Det går ju bra eftersom vi har så stora hagar men vid grinden blir det verkligen misär.
Tyvärr var stallägarens medryttare lite klantig häromdagen och släppte in hästarna utan att stänga av strömmen, Ärtan kom emot grinden och blir nu stressad när hon ska in, ut i hagen går bra.
Så idag blev hon rädd, flög runt i leran, hon blev lerig, jag blev lerig och hon rispade sig själv med en brodd.
Kaos!
Väldigt ytligt som tur var.
Var i god tid så hon hade tid att lugna sig i stallet innan vi gick. Skulle ta av tåbrodd och sulor, så har hon även lyckats tappa en sula och bägge tåbrodden. Fråga inte hur det gått till
Jag vet inte hur jag tänkte sen. Sambon tog bilen till ridhuset med Harry och jag gick. Dels glömde jag ta på mig reflexvästen och jag gick i mina vanliga ridstövlar trots att det var is hela vägen.
Har någon gått i ridstövlar på is?
Det går inte, jag fick glida hela vägen och hålla fast mig i Ärtans man på sina ställen. Dessutom klev jag i en vattenpöl. Var nära att börja gråta
Så till träningen. Ärtan var taggad till tusen. Bockade i galoppfattningarna, sprang på tvären och var mer vild än tam.
Det blev dock bättre och bättre. Var galoppbommar, bockar och små hinder så mycket lydnadsträning.
Det blev lite spänt, lite vilt och vingligt här och där. Ärtan är grön och jag är väldigt ringrostig. Men det var kul och Ärtan var så himla pepp och gjorde verkligen sitt bästa hela tiden.
Jag behöver bli mer stilla och när jag inte vet vad ska göra ska jag göra ingenting istället för att som idag, göra tre olika saker på en gång
Tränarens kommentar inför morgondagen.
"Ta några isbitar innan och några varv silvertejp runt munnen på dig själv så blir det bra".
Min kompis som också var med och tränade.
"Lite kul att du funderade över om hon var för tråkig för dig"
Idag var hon så långt ifrån tråkig dressyrhäst man kan komma. Kändes som att sitta på en het ponny
Finns lite film på min Instagram, har dock privat eftersom jag inte tycker om klimatet på sociala medier.
Varför galoppera över bommarna när man kan hoppa