Jag skrotade idén om att rida ut idag
Det blåser riktigt hårt, snörök, vägarna driver igen och massa is. Hade inte varit kul för någon.
Blev dressysadel på och ridhuset, räckte att halka sig bort dit, ibland gick det inte ens att se vägen när det blåste in snö från fälten. Blir spännande att köra min lilla bil till jobbet sen
Ärtan var nöjd med valet och var jättefin! Vi hittar varandra mer och mer och jag lär mig lite varje gång jag rider hur hon vill ha det.
Nu är jag snabb att släppa innertygeln direkt hon spänner till och vill springa iväg. Hon är så rädd att man ska ta i henne men släpper jag helt lugnar hon sug direkt, jag kan fånga upp och hitta tillbaka till den mjuka kontakten igen. Det är så roligt att rida henne, alltid mjuk och lätt direkt från start, jobbar på hela tiden och är så positiv
En kompis kom in med sin riktiga dressyrhäst, 180 cm hög med stora, uttrycksfulla gångarter. Rids på kandar och kompisen är alltid oklanderligt klädd i blanka stövlar och snygg outfit.
Jag kände mig som en luffare på en liten ponny i jämförelse
Får se vad vädret bjuder på i morgon. Är tacksam att jag har gångavstånd till stallet och att det är så lättjobbat, vete katten om jag orkat hålla på annars när det känns som vintern aldrig kommer ta slut.
Jag längtar efter att åka och träna dressyr men då behövs både lastträning och bättre väglag.
Visa bifogad fil 136008