Uppdateringstråd nr 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen aning!

Behövde ingen kod utan knappade in mitt personnummer i kassan som vanligt. De hade även skylt bredvid kassan om rabatten, så gissar att erbjudandet gäller även nya medlemmar. Vet inte hur det blir om man handlar på nätet.
Aha! Då får jag ta mig en tur i morgon :-)

Jag var på Arken idag och här fanns det inte några skyltar om 20% och fick ingen rabatt heller när jag uppgav personnumret.

Kan det vara vissa butiker eller städer bara?
Du får berätta hur det var i din affär sen @bollen__ 😄

Edit: såg nu på hemsidan en reklambanner om 20% rabatt. Jag kanske fick rabatt när jag handlade utan att dom sa något? Jag köpte ben på lösvikt så tänkte inte på summan.

Jag är sugen på att köpa en bädd hos dom som kostar 799 kr så 20% hade suttit fint 😁

Senast ändrad:
Alla hundarna fick följa med till en rasthage och leka med en bekants pumi, Tey tyckte det var jättekul! Det blev inte jättelänge då det kallt men alla hundarna lekte fint.
Sen åkte vi och shoppade på Hööks hittade vi ett vettigt täcke till Nessie och på Arken Zoo köpte vi ett Hurtta täcke till Nike en storlek större än den hon har som tyvärr blivit aningen för kort. Nessie behöver sällan täcke men nu när det varit så kallt så känns det bra att ha, särskilt som hon fällt och knappt har päls (dålig timing kan jag tycka).

Imorgon blir det vallning för Nessie och Nano, ska bli kul!

Nessie
IMG_20210206_184933.webp

Torsten har varit alldeles stirrig idag och skällt för minsta lilla.

Jag tror att det är förmiddagens möte med den skadade räven som ställt till det. Jag blev rätt uppjagad så det kände han antagligen.
Han skällde rejält för skottet när grannen gjorde slut på räven också. Han har inte reagerat på skott tidigare. Visserligen var detta närmare än vanligt men ändå.

Hoppas att han har glömt allt till i morgon.

Köpte fleecestrumpor från showmaster. Tyckte dom satt bra bak men kasade ner lite fram. Wisslan gillade dom sådär.. Konstigt med grejer på fötterna när hon aldrig haft det innan 😆

Testade dom på sista kvällsrastningen förut och 3 av 4 satt kvar hela rundan, en flög av precis innan vi var hemma men den fångade Helix upp direkt och bar så glatt hem. Tur man har hjälpredan med sig 😍

Grabbarnas skor blev jätte bra, sitter som en smäck direkt på Milou. Med Alvin får man lirka lite så dom sitter perfekt för han har så små tassar. Gäller att liksom få ner tassen hela vägen och fram i tån och tån är lite lång men får göra det bästa möjliga, det brukar rätta till sig av lite lirkande och tyngdkraften efter en stund. Inte något jobbigt alls egentligen, funderade bara på om det finns nackdelar men att lirka lite känns som ett minimalt problem, att det tar några minuter att få på 4 skor.

Väl på på på rätt sätt är dom suveräna på honom också och båda går helt obehindrat. Trodde inte dom skulle vara så bra.

Dom har kardborreknäppning på två ställen så tror knappt dom kan ramla av men just därför att jag sa det kommer dom väl göra det :p Kommer nog gå snabbare och snabbare att ta på när jag får till rätt teknik. Inte svårt alls egentligen.

Men mega nöjd iaf!

Ska till skogen och Milou ska springa lös så skippar skor på honom så han inte tappar dom och så det inte stör och han kommer väl knappt ha tid att frysa och så får Alvin som är känsligast och går kopplad ha skor.

Senast ändrad:
Grabbarnas skor blev jätte bra, sitter som en smäck direkt på Milou. Med Alvin får man lirka lite så dom sitter perfekt för han har så små tassar. Gäller att liksom få ner tassen hela vägen och fram i tån och tån är lite lång men får göra det bästa möjliga, det brukar rätta till sig av lite lirkande och tyngdkraften efter en stund. Inte något jobbigt alls egentligen, funderade bara på om det finns nackdelar men att lirka lite känns som ett minimalt problem, att det tar några minuter att få på 4 skor.

Väl på på på rätt sätt är dom suveräna på honom också och båda går helt obehindrat. Trodde inte dom skulle vara så bra.

Dom har kardborreknäppning på två ställen så tror knappt dom kan ramla av men just därför att jag sa det kommer dom väl göra det :p Kommer nog gå snabbare och snabbare att ta på när jag får till rätt teknik. Inte svårt alls egentligen.

Men mega nöjd iaf!

Ska till skogen och Milou ska springa lös så skippar skor på honom så han inte tappar dom och så det inte stör och han kommer väl knappt ha tid att frysa och så får Alvin som är känsligast och går kopplad ha skor.
Dock tycker Alvin inte alls om när jag sätter på skorna. Han är väldigt känslig med sina framtassar och ibland gör han ett ljud som om jag misshandlar honom grovt eller drar bort tassen. Fast jag är så försiktig jag kan. Han vill väl att någon ska komma och rädda honom. Dum matte som inte vill att han ska frysa.

Dom tycker inte om att ta på sig täcken heller fast dom är glada att dom är på när vi väl är ute. Lite tråkigt att dom inte gillar att ta på sig täcken och tröjor när dom behövs året runt, men har kommit runt det med små rutiner som får det att fungera bra.

Har med fått köpa skor till Humla idag, då hon gick köldkramp i tassarna i morse :( Ska bli väldigt spännande att se om hon accepterar dem, har svårt att tro det :p annars får vi hålla oss från saltade vägar, då det bara var då hon reagerade..

Har med fått köpa skor till Humla idag, då hon gick köldkramp i tassarna i morse :( Ska bli väldigt spännande att se om hon accepterar dem, har svårt att tro det :p annars får vi hålla oss från saltade vägar, då det bara var då hon reagerade..
Var köpte du ifrån? Jag har provat 2 olika skor och dom första gick inte alls men dom andra blev jätte bra. Alvin och Milou vägrade röra på sig inne när jag provade men väl ute gick det snabbt att bli bekvämt och dom vande sig. Så kanske ge dom en liten tid att bli vana vid.

Var köpte du ifrån? Jag har provat 2 olika skor och dom första gick inte alls men dom andra blev jätte bra. Alvin och Milou vägrade röra på sig inne när jag provade men väl ute gick det snabbt att bli bekvämt och dom vande sig. Så kanske ge dom en liten tid att bli vana vid.
Köpte de som @pepp rekommenderat från arken. Kommer bara använda dem vid långa promenader när det är riktigt kallt, hon behöver inte annars. Hon har dem på inne nu för att vänja sig, så får vi se hur det går när vi kommer ut 😅

Köpte de som @pepp rekommenderat från arken. Kommer bara använda dem vid långa promenader när det är riktigt kallt, hon behöver inte annars. Hon har dem på inne nu för att vänja sig, så får vi se hur det går när vi kommer ut 😅

Hon lär säkert glömma av dem ute. Har hart tossor på Ebba en del i Sälen nu, och hon var väl inte jätteförtjust, men efter en stund var det som att hon inte hade dem på sig. 👌

Upptäckte att ena hunden var lös i magen i lördags, men det brukar han kunna bli om han snor barnens macka eller så. Men inatt väckte han mig, han kunde inte hålla sig så han bajsade inne, det händer aldrig! Det var vattning diarré, av stor mängd. Även lite blod i pälsen. Han har ätit som vanligt fram tills nu. Har som tur kvar skonsamt foder efter att valpen var så dålig, så ska ge honom det nu ett par dagar. Ska även köpa tarmreglerande pasta och ge.

Nu på morgonen känns han lite däven. Han ville inte äta fodret som är skonsamt så gissar på att han helt enkelt har ont i magen. Stackaren!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
907
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka