Snurrfian
Moderator
Kleine Munsterländare är trevliga hundar, jag var själv inne på dem innan det blev wachtel. Det som gäller precis som alla andra raser är att ha koll på olika linjer och sjukdomar. Det kan visst finnas epilepsi hos en del.Är verkligen glad att jag börjat planera nästa valpköp i så god tid för gud vad jag svänger i rasvalet det jag vill ägna mig åt i första hand är viltspår(gärna kunna göra eftersök), apportera då jag tycker det + hagelskytte är grymt kul. Men vill även kunna gå lite andra kurser på klubben t.ex rallylydnad och nosework. Men det är superviktigt att hunden även funkar bra i familjelivet och med andra djur. Har en dotter på 1.5år och kattuppfödning. Var helt såld på jaktspringer. Har alltid haft eng cocker och gillar spanielmentaliteten. Men så ramla jag även in på kleine munsterländer som ju också verkar vara bra hundar och inte helt fel att även kunna jaga lite klövvilt. Så nu blir det lite forskning i det och ta sig en funderare till har ingen erfarenhet av den rasen, aldrig träffat någon utan bara läst mig till på nätet och kollat filmklipp.